In Memoriam Willem (Wim) Kardux (1944-2022)

Op 25 mei bereikte ons het verdrietige bericht dat voormalig collegelid Wim Kardux is overleden. Wim Kardux ging in 1961 natuurkunde studeren aan onze universiteit en is sindsdien niet meer uit Utrecht weggeweest.

Hij heeft diverse functies bekleed, onder meer als directeur beleid, als secretaris van de universiteit en laatst als lid van het College van Bestuur van 2000 tot 2006. In die periode was hij tevens lid van het bestuur van het Utrechts Universiteitsfonds en was hij een groot pleitbezorger van het alumnibeleid.

Hij heeft in al die rollen een grote invloed gehad op de ontwikkeling van onderwijs, onderzoek, bedrijfsvoering en de universiteit als gemeenschap; door zijn kennis van de academie, zijn visie op de rol van de universiteit in de samenleving, zijn gevoel voor kwaliteit en zijn toekomstgerichte blik. Wim was betrokken, wijs, gedreven en bovenal collegiaal.

Wij wensen zijn partner, zijn familie en zijn vrienden veel sterkte.

Namens collega’s en oud-collega’s,

Prof. dr. Anton Pijpers, voorzitter College van Bestuur