Hannover Messe Challenge (online editie)

Doe mee aan de grootste scholieren denktank van Nederland en win € 250,- met je team!

Op 12 en 13 april 2021 vindt de Hannover Messe Challenge plaats. Het programma is voor deze editie in een nieuw online jasje gestoken. De regionale VO-HO netwerken organiseren samen de grootste leerlingen denktank van Nederland.

Leerlingen in 4/5 havo en 5/6 vwo gaan in teams aan de slag met een uitdagende challenge om een creatieve en technisch-innovatieve oplossing te bedenken (gemotiveerde leerlingen in 3h en 4v mogen ook deelnemen). De challenges zijn echte vraagstukken ontwikkeld door bedrijven en onderwijsinstellingen uit het hele land.

Het programma is op maandag- en dinsdagmiddag tussen 13.00 – 16.00 uur en is geheel gratis. In teams van 3 tot 6 leerlingen ga je aan de slag. Jullie kiezen vooraf aan welke challenge je wil meedoen. De centrale programma onderdelen zullen online te volgen zijn, het werken aan de challenge kan fysiek in de teams op je eigen school. Elk team krijgt een online studentcoach toegewezen en wordt begeleid door een docent op school.

Inschrijven

Leerlingen van partnerscholen (Ambitie Connectie Open) van U-Talent kunnen zich inschrijven op de website van de Hannover Messe Challenge.