Eerste subsidie Utrecht voor wetenschap en technologie in het basisonderwijs in ontvangst genomen

Utrecht, 22 april 2015

W&T Academie 2015 prijsuitreiking

Om kinderen voor te bereiden op de toekomst, zijn speciale vaardigheden nodig, zoals nieuwsgierigheid, creativiteit, vindingrijkheid en kritisch denken. Door inbedding van wetenschap en technologie in het curriculum, kunnen kinderen deze skills ontwikkelen. Om die ontwikkeling teweeg te brengen in de klas, hebben leraren ondersteuning nodig.

In het kader van het Actieplan Kiezen voor Technologie is tijdens de Wetenschap & Technologie Academie basisonderwijs voor leraren op 22 april in Utrecht de eerste subsidie uitgereikt. Deze werd uitgereikt aan basisschool De Carrousel door de Wethouder Onderwijs en Economie Jeroen Kreijkamp en Doekle Terpstra, aanjager van het Techniekpact waarvan het Actieplan onderdeel is. De cheque werd in ontvangst genomen door schooldirecteur Bonnie Belle en leraar Leny Booden-Halve.

Naast De Carrousel ontvangen nog ruim 50 scholen in de regio midden Nederland subsidie om W&T op te nemen in het curriculum.