Docenten gezocht voor TAUU-raad

Docentencommunity TAUU (Teaching Academy Utrecht University) is het netwerk voor en door alle docenten van de Universiteit Utrecht. Bij TAUU ontmoeten docenten elkaar, zowel online als persoonlijk. Om kennis te delen, ideeën en inspiratie op te doen en om gezamenlijk projecten te ontwikkelen. Een netwerk met ruimte voor creativiteit en innovatie. De Docentencommunity TAUU is op zoek naar vier docenten voor de TAUU-raad.

De TAUU-raad wordt het gezicht van TAUU naar de docenten. Ze haalt op wat er leeft onder docenten, ook de kritische geluiden en brengt dat gevraagd en ongevraagd onder de aandacht. Samen met de projectleiders binnen TAUU zorgt de TAUU-raad dat de community leeft en relevante kennis deelt.

Rol en samenstelling TAUU-raad

De rol van de TAUU-raad betreft representeren, activeren en initiëren van ideeën en activiteiten voor de docentencommunity. Dit doet zij vanuit een onafhankelijke positie en ze schuwt niet om de pijnpunten binnen de docentencommunity naar voren te brengen. Of dat nu gaat om werkdruk, tijdelijke contracten of andere gevoeligheden, de stem van de docent moet gehoord worden en de TAUU-raad is hier een spreekbuis voor.

De TAUU-raad bestaat bij voorkeur uit een vertegenwoordiging van docenten uit verschillende domeinen binnen de UU (alfa, bèta, gamma, life science). Daarnaast wordt gestreefd naar diversiteit in de vertegenwoordiging van docenten: junior/senior, vast/tijdelijk, Dutch/non-Dutch. De voertaal zal bilingual zijn.

De zittingstermijn is drie jaar en het zal, afhankelijk van de te plannen activiteiten, ongeveer een halve dag per maand in beslag nemen. Een vergoeding is hiervoor beschikbaar.

Jij bent:

• Representatief voor de docentencommunity en in staat deze te activeren
  • Niet bang om kritische geluiden te laten horen
  • Enthousiasmerend over het delen van (praktijk)kennis over onderwijs
  • Initiatiefrijk en vindt het leuk om zelf dingen op te pakken: blogs schrijven, issues signaleren, netwerk inzetten en vragen beantwoorden
  • Bereid om namens TAUU het gesprek aan te gaan op bestuurlijk niveau

Jij hebt:

• Een kritische kijk op onderwijs en de bereidheid om innovatie en verandering te bevorderen.
  • Een goed netwerk binnen de UU, dat verder gaat dan de usual suspects

Meer informatie en reageren

Ben je enthousiast over het vervullen van een rol in de TAUU-raad, stuur dan voor 15 september je motivatie. Hierin geef je onder andere aan hoe je je wilt inzetten op het gebied van innovatie en verandering en wat wil je voor docentencommunity wilt veranderen. Je kunt deze sturen naar Severina Grotenhuis: s.grotenhuis@uu.nl.  Heb je vragen over de functie, stel deze aan  s.grotenhuis@uu.nl.