De vierde Utrecht Scholarship of Teaching and Learning conference

Op donderdag 10 maart 2022 vindt de jaarlijkse Onderwijsparade plaats. De jaarlijkse Onderwijsparade vormt een platform voor dialoog tussen studenten, docenten en medewerkers over ons universitaire onderwijs. Dit jaar staat onderwijsinnovatie centraal, waaronder research informed innovaties: Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). De vierde SoTL conferentie is dus geïntegreerd in de Onderwijsparade.

Docenten vanuit alle disciplines worden uitgenodigd om hun projecten gericht op het bevorderen van het leren van studenten en het onderwijs binnen de eigen discipline te presenteren. Dit betreft projecten die systematisch en research-based het onderwijs hebben verbeterd.

Oproep voor posters

We nodigen docenten uit om een abstract in te dienen over dergelijke projecten. Docenten van wie een abstract wordt geselecteerd, zal worden gevraagd een poster en een korte video te maken (2-3 minuten). Beiden moeten 1 maart gereed zijn – vanwege presentatie in drukwerk en/of een online omgeving. Zo kunnen deelnemers de posters en videopitches voorafgaand aan de conferentie bekijken. Tijdens de conferentie is er ruimte voor vragen en discussie.

Het abstract wordt beoordeeld op in hoeverre het:

• is gericht op beter doceren en leren van studenten (in specifieke of brede zin).
  • gebaseerd is op een systematische, empirische aanpak, d.w.z.:
    • het voortbouwt op en gebruikmaakt van relevante literatuur en theorie;
    • het methoden beschrijft die worden gebruikt voor onderzoek naar doceren en leren van studenten of onderwijsbenaderingen (met betrekking tot het vakgebied) in het algemeen;
    • een duidelijke beschrijving geeft van de resultaten en de conclusies die uit de resultaten kunnen worden getrokken;
  • een duidelijke focus en structuur heeft.

Deadline: Zend je bijdrage voor deze call in vóór vrijdag 14 januari 2022, 17:00 uur. Indieners horen vóór 1 februari of ze hun abstract kunnen uitwerken naar een poster. De poster dient 1 maart 2022 gereed te zijn.

Download hier het formulier voor het indienen van abstracts