Centre for Digital Humanities lanceert twee Calls to Action voor docenten

Small Grants Programma

De mogelijkheden van digital humanities (DH) komen voor studenten het meest tot leven als ze door hun eigen docenten worden geïntroduceerd met toepassingen in hun eigen vakgebied. Het Centre for Digital Humanities (CDH) heeft twee langlopende Small Grants programma's gelanceerd: een om de integratie van digital humanities-methoden in de cursussen van de faculteit Geesteswetenschappen te bevorderen en een om de digitale vaardigheden van docenten te vergroten.

De Small Grants Call for DH course enhancement heeft tot doel de integratie van digital humanities-methoden in de BA- en MA-cursussen die worden gegeven aan de Faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht te bevorderen. Het CDH roept docenten van de Faculteit Geesteswetenschappen op om concrete plannen in te dienen om hun vak te digitaliseren.

Ga naar de Small Grants Call for DH course enhancement

De Small Grants Call for expanding teacher's digital skills heeft als doel om de digitale vaardigheden van docenten te vergroten en te verbreden door het aanbieden van verschillende mogelijkheden voor professionalisering op maat. Met deze call kunnen docenten binnen geestesweteschappen een concreet voorstel indienen om hun kennis en vaardigheden op het gebied van digital humanities te vergroten.

Ga naar Small Grants Call for expanding teacher's digital skills

Dit zijn langlopende calls en het indienen van aanvragen kan tot 1 november 2023. Het CDH heeft een beperkt jaarlijks budget voor deze subsidies, dus grants worden toegewezen op basis van chronologische volgorde van binnenkomst.