Bring your own device

Bezoekers van de universiteitsbibliotheek maken in toenemende mate gebruik van zelf meegebrachte laptops en tablets. De bibliotheek speelt in op deze ontwikkeling door de ondersteuning van het gebruik van eigen devices verder te verbeteren. Dit gaat gepaard met het verminderen van het aantal vaste computers in de bibliotheken. We raden bezoekers dan ook aan: bring your own device.

Aanpassen werkplekken

Bij het opleveren van nieuwe studieplekken is er al langer aandacht voor de randvoorwaarden om met een zelf meegebrachte laptop te kunnen werken. Maar de bibliotheekgebouwen kennen ook nog een behoorlijk aantal werkplekken die zijn uitgerust met een vaste computer. Daardoor zijn deze plekken niet ideaal om er met een eigen laptop te werken. Het merendeel van deze vaste computers is aan het einde van zijn levenscyclus en wordt niet meer vervangen. De komende periode worden deze werkplekken aangepast, zodat ze beter geschikt zijn om er met een eigen laptop te werken. De vaste computers worden verwijderd en waar nodig worden extra stopcontacten geplaatst en/of worden de wifi-voorzieningen verbeterd.

Leenlaptops voor studenten, medewerkers en alumni UU

Ben je onverhoopt je eigen laptop vergeten? De bibliotheek heeft een aantal leenlaptops beschikbaar bij de servicebalie. Deze service is uitsluitend beschikbaar voor studenten, medewerkers en alumni van de Universiteit Utrecht.