Als docent bijdragen aan Lifelong learning?

De Universiteit Utrecht hecht grote waarde aan onderwijsinnovatie en wil uitstekend onderwijs en goed docentschap graag waarderen. Daarom stelt het College van Bestuur twee miljoen euro beschikbaar voor ondersteuning van onderwijstalent en onderwijsinnovaties.

Dit geld wordt verdeeld via het Utrecht Stimuleringsfonds Onderwijs (USO). Dit jaar zijn drie thema’s aangewezen waarop projecten zullen worden toegekend. Dit zijn: interdisciplinariteit, een leven lang leren en internationalisering.

Lifelong Learning

Dit thema richt zich op onderwijs dat tegemoet komt aan de vraag van alumni en andere professionals om gedurende hun loopbaan op de hoogte te blijven van inzichten uit actueel onderzoek en mogelijkheden om de toepassing daarvan te verkennen in de beroepspraktijk. Hoe wordt onderwijs zo ingericht dat een combinatie van leren en werken zo goed mogelijk wordt ondersteund? Welke rol speelt digitalisering daarbij? Hoe sluit onderwijs aan bij het expertiseniveau van zich voortdurend ontwikkelde professionals? Hoe kan onderwijs professionals ondersteunen bij het aanpassen van hun routines als veranderingen in hun werkomgeving daarom vragen? Hoe kan optimaal worden samengewerkt met maatschappelijke partners?

Voor ieder thema wordt een consortium gevormd dat een projectvoorstel gaat schrijven. De drie consortia dienen ieder een projectvoorstel in, waarin ze ieder maximaal €250.000,- aanvragen. Iedere docent aan de Universiteit Utrecht kan zich tot 18 september aanmelden als consortiumlid of consortiumleider.

Lees hier meer over het Utrecht Stimuleringsfonds Onderwijs en meld je aan voor een consortium