Aan de slag als dierenarts!

Tijdschrift voor Diergeneeskunde

Op 9 juni organiseerde de KNMvD in samenwerking met de faculteit Diergeneeskunde, de DSK en de VvAA het eerste afstudeerspreekuur ‘Aan de slag als dierenarts’. Met behulp van verschillende workshops worden studenten voorbereid op de uitdagingen die hen te wachten staan na het afstuderen.

Zo vertelde dierenarts Ymke Fokkema over zijn eerste ervaringen als practicus. Amarens Kerkhof (VvAA) gaf in haar workshop aan hoe je inzicht krijgt in je eigen kernkwaliteiten en drijfveren. Ten slotte gaven IJmert de Vries en Lonneke Stark informatie over wat je moet regelen als aanstaand dierenarts. Alle informatie staat overzichtelijk beschreven in het boekje ‘Aan de slag als dierenarts’, wat naderhand aan alle deelnemers overhandigd werd. Uiteraard werd de avond afgesloten met een gezellige borrel.

Het platform Jonge Dierenartsen is erg tevreden over de opkomst. Dit betekent dat studenten al voor het afstuderen bewust nadenken over hun toekomst als dierenarts. Dit initiatief zal in de toekomst zeker een vervolg krijgen!

Het volledige artikel is verschenen in het Tijdschrift voor Diergeneeskunde, 1 juli 2016