Veel media-aandacht voor hond met nieuw 3D geprint schedeldak

Bij de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren heeft eind vorig jaar een hond na verwijdering van een tumor een nieuw 3D geprint schedeldak gekregen. Dit bericht werd deze week door de afdeling Marketing, Communicatie en Multimedia naar buiten gebracht en is massaal opgepakt door de media. Onder andere door de NOS, Algemeen Dagblad, RTL Nieuws, Hart van Nederland en de Telegraaf.

Het is voor het eerst dat een dergelijke operatie in Europa is uitgevoerd. De operatie was mogelijk dankzij een unieke samenwerking tussen de faculteit Diergeneeskunde en Geneeskunde. Dierenarts prof. Björn Meij is tevreden over het verloop van de operatie en het herstel daarna: “Een belangrijk voordeel van het 3D printen van een schedeldak is dat het perfect op maat gemaakt kan worden voor het individu, en er kan een rand geprint worden van poreus titanium. Deze rand zorgt ervoor dat het bot kan ingroeien in het implantaat en kan integreren in de schedel.”

Lees hier het hele nieuwsbericht.