Diploma van een Nederlandse hogeschool

Je komt in aanmerking voor toelating tot dit masterprogramma als je beschikt over:

• een universitair bachelordiploma bestuurs- en organisatiewetenschap of bestuurskunde elders behaald in Nederland
  • een universitair bachelordiploma van overige opleidingen, aangevuld met de minor bestuurs- en organisatiewetenschap
  • een hbo bachelordiploma, aangevuld met de minor bestuurs- en organisatiewetenschap

Minorprogramma

Beschik je niet over een universitair bachelordiploma in de bestuurs- en organisatiewetenschap of bestuurskunde, dan zul je de minor bestuurs- en organisatiewetenschap moeten volgen. Dat kan bijvoorbeeld in de profileringsruimte van je bacheloropleiding.

Wanneer aanmelden?

Wil je in september starten met dit masterprogramma, dien je verzoek tot inschrijving dan uiterlijk op 1 april in.

AANMELDPROCEDURE

Stappenplan:

1. Check de toelatingsvoorwaarden voor dit masterprogramma.
  2. Meld je ruim voor de deadline aan; zie ‘Wanneer aanmelden?’
  3. Download de handleiding Inschrijven voor een Masterprogramma.
  4. Ga naar Studielink en doe een verzoek tot inschrijving.
    Let op: als je bent ingeschreven bij een Nederlandse gemeente heb je een DigiD nodig. Als je nog geen DigiD hebt, kost het aanvragen hiervan vijf werkdagen. Uitzondering: als je op dit moment officieel niet in Nederland woont (niet staat ingeschreven bij een Nederlandse gemeente), kun je geen DigiD aanvragen. Je kunt dan via Studielink een gebruikersnaam en wachtwoord aanvragen en je alsnog aanmelden.
  5. Je ontvangt een e-mail met inloggegevens voor OSIRIS Online Application. Upload hier de vereiste documenten. In OSIRIS Online Application kun je de status van je verzoek tot inschrijving volgen.

Selectieprocedure

Zorg ervoor dat je verzoek tot inschrijving zo vroeg mogelijk is ingediend, uiterlijk op 1 april.

Heb je een verzoek tot inschrijving gedaan in Studielink, dan toetst een toelatingscommissie je bewijzen van kennis, vaardigheden en motivatie. Ook een gesprek maakt deel uit van de selectieprocedure. De selectiegesprekken vinden in principe plaats in de periode eind februari tot half mei.
Nadat alle gesprekken hebben plaatsgevonden, maakt de toelatingscommissie per masterprogramma de selectie van masterstudenten. Via de secretaris van de commissie ontvang je daarover in de eerste helft van juni per e-mail bericht.
Ben je geselecteerd, dan ontvang je een bewijs van toelating (de zogenaamde 'beschikking') waarmee je je definitief kunt inschrijven.

VEREISTE DOCUMENTEN

De volgende documenten moeten vóór de deadline worden geüpload:

• Een diploma of een gewaarmerkte afstudeerverklaring

• Een gewaarmerkte cijferlijst (inclusief cursussen, cijfers en GPA)
    Let er op dat dit document een stempel/handtekening en contactinformatie van de onderwijsinstelling bevatten.

• Motivatie

• Curriculum vitae