Departementsblad BioSCOPE

BioSCOPE is het departementale nieuwsblad van de opleiding Biologie. Via dit blad kan een docent, medezeggenschapsorgaan, bestuurslid of andere medewerker van het departement de uitgebreide lezersgroep van BioSCOPE bereiken met zijn of haar bericht.

In het blad vind je interviews met interessante medewerkers, docenten, studenten, onderzoekers etc. van Biologie in Utrecht. Het kan gaan om het in de wacht slepen van onderzoeksprijzen, een studie in het buitenland, een discussieonderwerp of puur om diens alledaagse bezigheden. Het grootste gedeelte van het blad wordt echter gevuld met reportages en nieuwsberichten over biologie-gerelateerde onderwerpen als het klimaat, dieren, planten, genetica, etcetera. Dit maakt het voor iedereen met interesse voor biologie een waardevol blad om te lezen! De laatste zeven pagina's van elke editie worden gevuld met verslagen van activiteiten en andere berichten van de Utrechtse Biologen Vereniging (UBV).

Oplage en verspreiding

De bioSCOPE wordt met een oplage van 250 nummers per maand verspreid onder alle medewerkers en studenten van Biologie. De bioSCOPE wordt verspreid in het Kruyt en de UBV-kamer, waar je gratis een bioSCOPE kunt pakken, zolang de voorraad strekt.

Abonnee worden?

Ook jij kunt abonnee worden.

Redactieleden bioSCOPE

Hoofdredacteur: bio-scope@uu.nl