Stap 1: Plan
Plan: kies en definieer een leerlijn
- Bepalen doel(en) en functie(s) van de leerlijn(en) in het curriculum
- Welke opbouw/samenhang binnen het curriculum wil je zichtbaar maken?
- Welke leerlijn(en) zijn te onderscheiden?
- Welke dublindescriptoren/ eindtermen worden met de leerlijn afgedekt?
- Bepalen welke leerlijn prioriteit heeft om te ontwikkelen, te verbeteren, of beter te implementeren in het onderwijs
- Welke leerlijn is niet goed zichtbaar in de curriculumopbouw en cursusbeschrijvingen?
- Welke leerlijn is nog niet goed doordacht (niet goed ontwikkeld)?
- Welke leerlijn is nog niet goed genoeg verankerd in de cursussen (niet goed geïmplementeerd)?
- Bepalen inhoud van de leerlijn
- Welke componenten binnen een leerlijn zijn te onderscheiden (bijv. vaardigheden; kennisdomeinen)?
- Per component: welke inhoud van de leerlijn komt terug in de verschillende cursussen?
- Per component: op welke wijze wordt de inhoud van de leerlijn opgebouwd over de drie bachelor jaren (beheersingsniveaus)?
- Per component: op welke wijze komt de inhoud aan bod binnen de cursussen (bijv. geoefend/ getoetst)?
< terug naar stappenplan | > door naar stap 2 |
---|