Stap 1: Plan

Stappenplan zichtbare leerlijnen
Stap 1: Plan

Plan: kies en definieer een leerlijn

  • Bepalen doel(en) en functie(s) van de leerlijn(en) in het curriculum
    • Welke opbouw/samenhang binnen het curriculum wil je zichtbaar maken?
    • Welke leerlijn(en) zijn te onderscheiden?
    • Welke dublindescriptoren/ eindtermen worden met de leerlijn afgedekt?
       
  • Bepalen welke leerlijn prioriteit heeft om te ontwikkelen, te verbeteren, of beter te implementeren in het onderwijs
    • Welke leerlijn is niet goed zichtbaar in de curriculumopbouw en cursusbeschrijvingen?
    • Welke leerlijn is nog niet goed doordacht (niet goed ontwikkeld)?
    • Welke leerlijn is nog niet goed genoeg verankerd in de cursussen (niet goed geïmplementeerd)?
       
  • Bepalen inhoud van de leerlijn
    • Welke componenten binnen een leerlijn zijn te onderscheiden (bijv. vaardigheden; kennisdomeinen)?
    • Per component: welke inhoud  van de leerlijn komt terug in de verschillende cursussen?
    • Per component: op welke wijze wordt de inhoud  van de leerlijn opgebouwd over de drie bachelor jaren (beheersingsniveaus)?
    • Per component: op welke wijze komt de inhoud  aan bod binnen de cursussen (bijv. geoefend/ getoetst)?
< terug naar stappenplan> door naar stap 2