Publications
2023
Scholarly publications
2022
Scholarly publications
ten Berge, H., & Slot, E. (2022, Jun). Teaching presence: how to facilitate online collaborative learning in higher education? A systematic literature review .
Professional publications
ten Berge, H. (Author), Lam, I. (Author), Ouwehand, C. (Author), Smit, K. (Author), Hagemeijer, R. (Author), & van de Grint, L. (Author). (2022).
Aan de slag met wederkerigheid en maatwerk in onderwijs voor professionals. Web publication/site
https://www.uu.nl/onderwijs/onderwijsadvies-training/kennisdossiers/themadossier-onderwijs-voor-professionals/aan-de-slag-met-wederkerigheid-en-maatwerk-in-onderwijs-voor-professionals 2021
Scholarly publications
Professional publications
2020
Professional publications
2019
Professional publications
ten Berge, J. H., & Lam, J. I. (2019). Een Leven Lang Leren vraagt om flexibiliteit: Hoe maak je de universiteit aantrekkelijk voor de nieuwe doelgroep . THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 26(1), 52-56.
2018
Professional publications
ten Berge, H., & Voncken, E. (2017). Samen excellentieonderwijs maken. Profiel, 3.
ten Berge, J. H., Kool, A., Kragten, L., & Ruepert, N. (2017). Selectie voor excellentieonderwijs: Ervaringen uit hoger onderwijs vertaald naar het mbo. MBO in Bedrijf.
2016
Professional publications
2015
Scholarly publications
ten Berge, H. (2015). Grijp je kans. THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 4.
Professional publications
ten Berge, H., van den Berg, I., van Ravenswaaij, H., Mol, N., Bertling, L., Paulussen-Hoogeboom, M. C., & van der Wel, J. (2015).
Evaluatieonderzoek naar het predicaat excellente school: Eindrapport. Regioplan Onderwijs en Arbeidsmarkt.
file:///C:/Users/berge107/AppData/Local/Google/Chrome/Downloads/evaluatieonderzoek-naar-het-predicaat-excellente-school.pdf 2014
Professional publications
2012
Professional publications
ten Berge, J. H., & Markenhof, A. T. (2012). Sociaal-communicatieve vaardigheden in een learning community: Toelichting en werkvormen voor het Utrecht Law College, Universiteit Utrecht. Universiteit Utrecht, Centrum voor Onderwijs en Leren.
ten Berge, J. H., & van der Vaart, R. J. F. M. (2012). Challenging faculty to challenge their students. Paper presented at Presentation at the 47th Annual Conference of the NCHC, November 16, Boston, US.
2010
Scholarly publications
Nab, J., Pilot, A., Brinkkemper, S., & ten Berge, H. (2010). Authentic competence-based learning in university education in entrepreneurship. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 9(1), 20-35.
Professional publications
ten Berge, J. H., & van Eijl, P. J. (2010). Hoe onderwijs te geven in een honoursprogramma? In P. J. van Eijl, A. Pilot, & M. V. C. Wolfensberger (Eds.), Talent voor morgen. Ontwikkeling van talent in het Hoger Onderwijs (pp. 57-76). Noordhoff Uitgevers.
2009
Professional publications
ten Berge, J. H., & Koster, A. S. (2009). Werken met Heterogene studentgroepen. Universiteit Utrecht.
Other output
ten Berge, H. (2009). Ongelijkheid door gelijke behandeling in een heterogene groep? Cultureel heterogene studentgroepen in het bacheloronderwijs Farmacie.. Abstract from Onderwijs Research Dagen 2009, Leuven.
2008
Professional publications
van Gestel, M., Rijpkema, P., ten Berge, H., van Eijl, P., & Scager, K. (2008). Het Utrecht Law College na drie ontwikkeljaren. UU LEG LAW, Economics and Governance.
2007
Scholarly publications
Nab, J., Pilot, A., Brinkkemper, S., & ten Berge, H. (2007).
Authentic competence-based learning in university education in entrepreneurship. In
Conference Proceedings IntEnt2007 University of Technology.
http://www.intent-conference.de Other output
van Hoeij, M. J. W., Bootsma, A. L., Easton, E. W., ten Berge, H., & van Elk, L. (2007). Faculty development by means of a virtual community of practice. 34. Abstract from Association for Medical Education in Europe 2007, Trondheim.
2006
Scholarly publications
ten Berge, H., Ramaekers, S. P. J., Brinkkemper, S., & Pilot, A. (2006). Netherware: analysis, results, and success factors of the designed curriculum unit. (UU-CS ed.) UU WINFI Informatica en Informatiekunde.
Professional publications
ten Berge, H., Ramaekers, S., Brinkkemper, S., & Pilot, A. (2006).
Netherware: Analysis, results and success factors of the designed curriculum unit. Report on EMP-project 2004-2005. Universiteit Utrecht, IVLOS, ICS.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/12357/Eindrapportage%2520EMP04-05%2520definitieve%2520versie.pdf?sequence=1 Other output
Nab, J., Brinkkemper, S., ten Berge, H., & Pilot, A. (2006). Netherware: The effects of a synthesis of a course, incubator and coaching facility. 143-150. Abstract from European Conference on Entrepreneurship and Innovation, Reading, UK.
ten Berge, H., Nab, J., Pilot, A., & Ramaekers, S. (2006). Authentic tasks in higher education: Studies in design principles for higher order learning. 13-15. Abstract from First European Conference on Practice-Based and Practitioner Research, Leuven.
2005
Professional publications
ten Berge, H. (2005). Talent zoekt zijn weg. In R. de Graaff, J. Nekkers, I. van de Berg, & J. Zuylen (Eds.), (On)voorstelbaar (on)voorspelbaar; leerpraktijken in 2020 (pp. 55-56). (Studiehuisreeks; No. 61). Mesoconsult.
de Graaff, R., Nekkers, J., van den Berg, I., ten Berge, H., den Boer, D. J., van de Groep, J., ter Horst, S., Koopman, G. J., Limpens, M., & Wientjes, H. (2005). (On)voorstelbaar (on)voorspelbaar, leerpraktijken in 2020. In R. de Graaff, J. Nekkers, & I. van den Berg (Eds.), (On)voorstelbaar (on)voorspelbaar; leerpraktijken voor het hoger onderwijs in 2020 (pp. 12-23). (ICT en Onderwijs; No. 7). Stichting SURF.
ten Berge, H. (2005). Complexiteit van taken die hogere-orde leren aansturen. Onderzoek van Onderwijs, 34, 18-19.
Other output
ten Berge, H., Pilot, A., Brinkkemper, S., & Ramaekers, S. (2005). Ondernemerschap aanleren in een fictief bedrijf bij informatiekunde. 369-371. Abstract from ORD 2005, Gent.
ten Berge, H., Ramaekers, S., Brinkkemper, S., & Pilot, A. (2005). An authentic task in an Informatics course in higher education. 160-161. Abstract from 11th European Conference for Research on Learning and Instruction, Nicosia, Cyprus.
2004
Professional publications
van Meeteren, N. L. U., Dronkers, J., Velthuis, M. J., Daal, M. M., & ten Berge, J. H. (2004). Fysiotherapie, in Utrecht een wetenschap. Tijdschrift voor Medisch Onderwijs, 23(5), 240-249.
Other output
ten Berge, H., Ramaekers, S., & Pilot, A. (2004). The design of authentic tasks that promote higher-order learning. 49. Abstract from EARLI 2004, Stockholm, Sweden.
ten Berge, J. H., Ramaekers, S. P. J., & Pilot, A. (2004). Welke factoren kenmerken leerzame opdrachten?. 42. Abstract from ORD 2004, Utrecht.
2003
Professional publications
ten Berge, H. (2003). Project-led engineering education. THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 2003, 63.
Other output
ten Berge, H., van Meeteren, N. L. U., & Pilot, A. (2003). Combining learning and working in a Master of Science in Physiotherapy Programme: the concept of Junior Professional. 1-7. Abstract from IUT, 28th International Conference Learner-Centered Universities for the New Millennium, Vaxjo, Zweden.