Over Future Food Utrecht

Future Food Utrecht is een focusgebied van de Universiteit Utrecht waarin onderzoekers samenwerken aan de maatschappelijke uitdagingen op het gebied van voedsel. Het focusgebied integreert de kennis van uiteenlopende wetenschappelijke disciplines rondom de thema's Duurzame innovatie, Gezonde voeding en Slimme keuzes

Future Food Utrecht brengt de onderzoekscapaciteit samen vanuit verschillende faculteiten van de Universiteit Utrecht, het UMC Utrecht en het bedrijfsleven. Het focusgebied wordt geleid door een multidisciplinaire en interfacultaire groep van wetenschappers, die 25 onderzoeksgroepen van 6 faculteiten met een jaarlijks budget van 100 miljoen euro representeren. Future Food Utrecht werkt samen met private en publieke partners zoals Nutricia Research, RIVM, TNO, Immuno Valley, Bilthoven Biologicals, Unilever, Philips en Friesland Campina.