Bijvoet Centrum voor Biomoleculair Onderzoek

Het Bijvoet Centrum van de Universiteit Utrecht bestudeert het leven op het allerkleinste niveau, dat van de moleculen waar het leven uit is opgebouwd. Het centrum doet onderzoek naar de relatie tussen de structuur en de functie van biomoleculen, waaronder eiwitten en lipiden, die een belangrijke rol spelen in biologische processen zoals regulatie, interactie en herkenning. Het Bijvoet Centrum beschikt over geavanceerde faciliteiten voor de analyse van eiwitten en andere biomoleculen en leidt bachelorstudenten, masterstudenten en promovendi op. Meer informatie over het Bijvoet Centrum is hier beschikbaar in het Engels. Hieronder vind u wel een overzicht van recente nieuwsberichten in het Nederlands over de activiteiten van het Bijvoet Centrum.

Meer over het Bijvoet Centrum (Engels)

Bijvoet Centrum voor Biomoleculair Onderzoek
Padualaan 8