Chronisch vermoeidheidsonderzoek bij jongeren en jongvolwassenen

Illustratie vormgegeven door Annelies Wisse

Bestaan er belangrijke lichamelijke, psychologische en sociale verschillen tussen patiënten met chronische vermoeidheidsklachten en leeftijdsgenoten zonder chronische vermoeidheidsklachten? Verklaren deze verschillen waarom iemand chronische vermoeidheid ervaart? Dat willen wij in het Wilhelmina Kinderziekenhuis onderzoeken.

Wie mag er meedoen?

We nodigen je graag uit om deel te nemen aan deze studie als jij:

• tussen de 12 t/m 29 jaar oud bent;
  • in Noord-Brabant opgegroeid of woonachtig bent;
  • geen last hebt van chronische vermoeidheid.

Wat vragen wij van jou als je deelneemt?

Wij vragen jou om thuis een aantal vragenlijsten in te vullen (dit kost ongeveer 30 minuten) en om eenmalig in het Wilhelmina Kinderziekenhuis langs te komen om bloed te laten prikken, en speeksel, ontlasting en een klein plukje haar in te leveren. Hier eindigt het onderzoek.
Voor deelname krijg je een bedankje en reiskostenvergoeding.

Meer informatie ontvangen of aanmelden voor deelname?

Dat kan door te mailen naar onderzoeker Anouk Vroegindeweij (a.vroegindeweij@umcutrecht.nl) of te bellen naar 06-5017 75 78.

Aanmelden kan tot 1 maart 2022.

Dit onderzoek is goedgekeurd door de METC Utrecht.