Over ons

Het Centre for Complex Systems Studies (CCSS) stimuleert en faciliteert interdisciplinaire samenwerking op het gebied van onderzoek en onderwijs rondom complexe systemen. Het CCSS richt zich zowel op wetenschappelijke doorbraken als op nieuwe oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen. Naast onderzoek verzorgt het centrum voor studenten onderwijs in de vorm van een minor, een Masterprofiel en een Summerschool-programma.

Verschillende disciplines

De wetenschappers van het Centre for Complex Systems Studies hebben een achtergrond in uiteenlopende disciplines en zijn zowel getalenteerde jonge onderzoekers als gerenommeerde wetenschappers. Het centre stimuleert en faciliteert de samenwerking met externe partners van andere onderzoekscentra en het bedrijfsleven.

Ontmoetingsplek

Gelegen op het Utrecht Science Park, biedt het Centre for Complex Systems Studies werkplekken waar onderzoekers van verschillende disciplines elkaar ontmoeten en kunnen samenwerken. De onderzoekers kunnen hier gebruik maken van de computationele faciliteiten van het Complexity Lab Utrecht (CLUe). Daarnaast is er ondersteuning beschikbaar voor onderwijsactiviteiten en de organisatie van conferenties en workshops.

Focusgebied

Het Centre for Complex Systems Studies is opgericht binnen het focusgebied Foundations of Complex Systems van de Universiteit Utrecht. Dit focusgebied is in 2014 gestart en wordt voortgezet tot 2022. Het centre bouwt voort op het succes van dit focusgebied en biedt een fysieke locatie die alle onderzoekers, ondersteund personeel en activiteiten rondom complexe systemen samenbrengt.

Zie ook de Engelstalige site: About us.