Ted Sanders benoemd tot vice-decaan graduate onderwijs Geesteswetenschappen

Prof. dr. Ted Sanders. Foto: Ed van Rijswijk
Prof. dr. Ted Sanders

Prof. dr. Ted Sanders is per 1 september 2016 benoemd tot vice-decaan voor het graduate onderwijs van de faculteit Geesteswetenschappen. Hij volgt prof. dr. Bert van den Brink op, die per 1 augustus 2016 Dean van het University College Roosevelt in Middelburg wordt.

Ted Sanders (1963) is sinds 2013 hoofd van het departement Talen, Literatuur en Communicatie (TLC) en was daarvoor hoofd van de departementen Moderne Talen en Nederlands (2012). Sinds 2003 is Sanders hoogleraar Taalbeheersing van het Nederlands in Utrecht. Hij zette samen met collega's de vernieuwde masteropleiding Communicatie en organisatie op en doceerde aan diverse Europese en overzeese universiteiten.

In zijn onderzoek, dat is ondergebracht bij het Utrecht Institute of Linguistics (UiL OTS), houdt hij zich bezig met coherentie in discourse. Sinds 2011 is Ted Sanders voorzitter van het landelijke NWO-themaprogramma Begrijpelijke Taal, dat hij samen met collega’s initieerde. Hij verkreeg diverse subsidies voor onderzoeksprojecten, waaronder een NWO-VICI in 2005. In 2007 was hij gastonderzoeker aan het Department of Linguistics en het Institute for Cognitive Studies van de University of California at Berkeley.

Prof. dr. Els Stonks. Foto: Jos Uljee, KB
Prof. dr. Els Stronks

Els Stronks benoemd tot departementshoofd

Als hoofd van het departement Talen, Literatuur en Communicatie wordt Ted Sanders per 1 september 2016 opgevolgd door prof. dr. Els Stronks. Zij is sinds 2011 hoogleraar Vroegmoderne Nederlandse letterkunde.