Lonneke Boels is docent wiskunde op het Christelijk Lyceum in Delft en buitenpromovenda op de Universiteit Utrecht. Haar passie is het goed kunnen uitleggen van wiskunde. In april 2016 ontving zij van de NWO de promotiebeurs voor leraren voor haar onderzoek: Het ontwikkelen van statistische vaardigheden via histogrammen. Najaar 2016 is zij met dit onderzoek gestart bij de Universiteit van Utrecht. Dankzij de beurs-die naar de school gaat-kan zij twee dagen per week besteden aan het promotie-onderzoek. Lonneke Boels onderzoekt hoe leerlingen correcte conclusies kunnen leren trekken uit grafieken van statistische gegevens, in het bijzonder uit histogrammen. Inzicht in de misinterpretaties van leerlingen wordt gebruikt om het statistiekonderwijs op de middelbare school te verbeteren.
Al sinds 2011 schrijft Lonneke Boels regelmatig over haar passie voor didactiek in het vakblad voor wiskundedocenten (Euclides). De eerste jaren schreef ze over digitale wiskundegames, wiskunde-apps en wiskunde websites. Sinds 2013 is daar Kleintje Didactiek bijgekomen waarin zij korte stukjes schrijft over praktische didactische problemen in de wiskundeles op mavo, havo en vwo-niveau. Lonneke Boels weet daarnaast veel van rekenen en rekendidactiek, onder andere door haar eerdere werk op de Haagse Hogeschool en Hogeschool Rotterdam.