Rondleidingen bij de faculteit Diergeneeskunde

Onze faculteit is de enige in Nederland die opleidt tot dierenarts. We stellen onze faculteit graag open voor belangstellenden gerelateerd aan onze sector. Daarom geven we wekelijks rondleidingen bij de klinieken. Ook brengen we een bezoek aan onze eigen biologische boerderij De Tolakker. Voorafgaand aan de rondleiding is er een presentatie over de te bezoeken departementen en afdelingen.

Voor wie zijn de rondleidingen bedoeld?

Onze rondleidingen zijn geschikt voor bezoekers die vanuit hun beroep of opleiding geïnteresseerd zijn in de faculteit. De groepsgrootte is maximaal 15 personen. Wij kunnen hoogstens 3 groepen tegelijkertijd ontvangen.

Wie geven de rondleidingen?

De presentaties en rondleidingen worden gegeven door studenten Diergeneeskunde. Zij weten wat er speelt binnen de klinieken en hebben ervaring in het geven van rondleidingen. Na afsluiting van de rondleiding bent u onvergetelijke en leerzame momenten rijker.

Wanneer worden er rondleidingen gegeven?

De rondleidingen worden gegeven op werkdagen vanaf 9:00 uur met als laatste startmoment om 15:15 uur. In januari en in de periode van 26 juni t/m 10 september worden er geen rondleidingen gegeven.

Algemene rondleiding over de gehele faculteit

• Ontvangst en presentatie door de rondleider.
  • De rondleider neemt een groep tot 15 personen onder zijn hoede en begint met de rondleiding langs de anatomische collectie in het Studielandschap, het departement Geneeskunde van Gezelschapsdieren, departement Gezondheidszorg Paard en het veehouderijbedrijf De Tolakker. Tijdens deze rondleiding heeft u ruimschoots de gelegenheid om vragen te stellen.
  • Afsluiting
  • De rondleiding duurt ongeveer 2,5 uur

Rondleiding over de Universiteitskliniek voor Paarden

• Ontvangst en presentatie door de rondleider.
  • De rondleider neemt een groep tot 15 personen mee naar de Universiteitskliniek voor Paarden. De rondleiding zal een kijkje achter de schermen geven van de kliniek en zal aandacht besteden aan de geschiedenis van de paardengeneeskunde. Tijdens deze rondleiding heeft u ruimschoots de gelegenheid om vragen te stellen.
  • Afsluiting
  • De rondleiding duurt ongeveer 2 uur

Let op: een rondleiding moet 6 weken vóór het gewenste tijdstip aangevraagd worden. Omdat wij afhankelijk zijn van de inzet van studenten, kunnen wij helaas niet altijd garanderen dat het ons altijd lukt om beschikbare rondleiders te vinden.

Kosten

De kosten voor een basisrondleiding bedragen €155,- per groep (maximaal 15 personen). U krijgt een factuur toegezonden, die u vooraf dient te betalen. Het is niet mogelijk contant te betalen.

Aanvraag

U kunt uw aanvraag indienen via de bovenstaande knop.

Na ontvangst van uw aanvraag sturen wij u een bevestiging met daarin de datum waarop wij deze in behandeling zullen nemen. Aangezien de rondleidingen worden verzorgd door studenten die afhankelijk zijn van hun rooster, behandelen wij aanvragen 6 weken voor aanvang.

U ontvangt uiterlijk een maand voor aanvang van de rondleiding een bevestiging of er studenten beschikbaar zijn om deze voor u te verzorgen.

Indien bij uitzondering een eerdere bevestiging genoodzaakt is, of u een rondleiding wil aanvragen die binnen 6 weken zal plaatsvinden, kunt u mailen naar rondleiding.dgk@uu.nl

Meer info

Voor vragen kunt u bij voorkeur per e-mail contact opnemen met de afdeling Marketing, Communicatie en Multimedia.

E-mail: rondleiding.dgk@uu.nl