Dr. Hanneke Tuithof

Dr. Hanneke Tuithof

Universitair docent
Cultuurgeschiedenis
030 253 6114
h.tuithof@uu.nl

Sleutelpublicaties

Tuithof, H., & Smets, W. (2023). Van theorie naar praktijk: vakdidactische kennisontwikkeling van beginnende geschiedenisdocenten. Kleio, 4(64), 48-51. https://www.vgnkleio.nl/lessen/didactiek-artikelen-kleio-4-2023/
Tuithof, H., Van Drie, J., Bronkhorst, L., & Van Tartwijk, J. (2023). Teachers’ pedagogical content knowledge of two specific historical contexts captured and compared. Educational Studies, 49(4), 686-711. https://doi.org/10.1080/03055698.2021.1877621
Tuithof, J. I. G. M. (2017). The characteristics of Dutch experienced history teachers' PCK in the context of a curriculum innovation. [Doctoral thesis 1 (Research UU / Graduation UU), Universiteit Utrecht]. Utrecht University.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/351524/Tuithof.pdf?sequence=1
Smit, E., Tuithof, H., Savelsbergh, E., & Béneker, T. (2023). Geography Teachers’ Pedagogical Content Knowledge: A Systematic Review. Journal of Geography, 122(1), 20-29. https://doi.org/10.1080/00221341.2023.2173796
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/427676/Geography_Teachers_Pedagogical_Content_Knowledge_A_Systematic_Review.pdf?sequence=1
Tuithof, J. I. G. M. (2018). Wat werkt als je samenwerkt: Voorbeelden van samenwerking tussen gammavakken . Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken. http://www.expertisecentrum-mmv.nl/wp-content/uploads/Tuithof_2018_watwerktalsjesamenwerkt.pdf
Tuithof, H., Kennedy, J., & Goudsmit, K. (2021). Nabeschouwing op de herijking van de Canon van Nederland. Tijdschrift Voor Geschiedenis, 134(2), 303 - 315. https://doi.org/10.5117/TVG2021.2.009.TUIT

Publicaties

2024

Wetenschappelijke publicaties

Tuithof, H., & Bego, J. (Eds.) (Accepted/In press). Wat werkt als je samenwerkt deel 2.
Tuithof, H., & Smets, W. (2024). Disentangling Pre-service History Teachers’ Pedagogical Content Knowledge. Manuscript submitted for publication.

Vakpublicaties

Tuithof, H., & Appel, J. (Accepted/In press). Lesgeven op Curacao. Kleio, 65(3).
Tuithof, H. (2024). De complexiteit van begripsontwikkeling: Een klassieker uit 1995 onder de loep. Kleio, 65(februari 2024), 10-13.

2023

Wetenschappelijke publicaties

Smit, E., Tuithof, H., & Béneker, T. (2023). Portraying the developing PCK of Dutch pre-service geography teachers. International Research in Geographical and Environmental Education. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/10382046.2023.2281652
Tuithof, H., & Visser, A. (2023). Ten geleide themanummer curriculumontwikkeling. Dimensies, 2023(7), 4-13. https://dimensies.nu/ten-geleide-themanummer-curriculumontwikkeling-nr-7-nov-2023/
Bussemaker, J., Tuithof, H., & o.a. Esther Captain, Fridus Steijlen en Arthur Pormes, C. V. K. G. N.-I. (2023). Deel en Verbind Nederland, Nederlands_Indie, Indonesie: Adviesrapport commissie versterking kennis geschiedenis voormalig Nederlands -Indie. Department VWS.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/433160/Adviesrapport_Commissie_Versterking_kennis_geschiedenis_voormalig_Nederlands-Indi_.pdf?sequence=1
Smets, W., Tuithof, H., & de Groot-Reuverskamp, M. (2023). Wat is de meerwaarde van een canon voor het geschiedenisonderwijs? Een didactische reflectie op het canondebat in Vlaanderen. Tijdschrift Voor Geschiedenis, 136(2), 159-167. https://doi.org/10.5117/TvG2023.2.005.SMET
Smit, E., Tuithof, H., Savelsbergh, E., & Béneker, T. (2023). Geography Teachers’ Pedagogical Content Knowledge: A Systematic Review. Journal of Geography, 122(1), 20-29. https://doi.org/10.1080/00221341.2023.2173796
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/427676/Geography_Teachers_Pedagogical_Content_Knowledge_A_Systematic_Review.pdf?sequence=1
Tuithof, H., Van Drie, J., Bronkhorst, L., & Van Tartwijk, J. (2023). Teachers’ pedagogical content knowledge of two specific historical contexts captured and compared. Educational Studies, 49(4), 686-711. https://doi.org/10.1080/03055698.2021.1877621

Vakpublicaties

Huijgen, T., Tuithof, H., Van der PLoeg, B., & Bartelds, H. (2023). Buiten je bubbel. Een bezoek aan de HEIRNET-conferentie in Stockholm. Kleio, 2023(7), 48.
Tuithof, H. (2023). Een evenwichtiger beeld: verschillende perspectieven op Indonesie in het curriculum. Kleio, 2023(1), 36-38.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/437057/artikel_cie_Bussemaker_Kleio_2023_Hanneke_Tuithof.pdf?sequence=1
Tuithof, H. (2023). Interview met Emmanuel Gerard over de ontwikkeling van de Canon van Vlaanderen. Dimensies, 2023(6), 58-73. Article Rubriek Uitgesproken. https://dimensies.nu/uitgesproken-februari-2023/
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/433164/dimensies6-feb2023.pdf?sequence=1
Tuithof, H., & Smets, W. (2023). Van theorie naar praktijk: vakdidactische kennisontwikkeling van beginnende geschiedenisdocenten. Kleio, 4(64), 48-51. https://www.vgnkleio.nl/lessen/didactiek-artikelen-kleio-4-2023/

2022

Wetenschappelijke publicaties

Tuithof, H. (2022). Symposium over Canon van Vlaanderen op Historicidagen: De functie van een Canon.
van der Heiden, T., & Tuithof, H. (2022). Hoe vakoverstijgende begrippen als ‘urbanisatie’ kansen bieden voor samenwerking tussen Mens- en Maatschappijvakken. Dimensies, 2022(5), 66-82. Article 4. https://dimensies.nu/wp-content/uploads/2022/10/dimensies5-art4-okt2022.pdf
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/426274/dimensies5_art4_okt2022.pdf?sequence=1
Tuithof, H., & Lozano Parra, S. (2022). De functie van frictie in de klas. Web publication/site, . https://dimensies.nu/uitgesproken-oktober-2022/

Vakpublicaties

Smets, W., Tuithof, H., & de Groot-Reuverskamp, M. (2022). Wat is de meerwaarde van een Canon van Vlaanderen voor het geschiedenisonderwijs? Bijdrage aan discussiedossier. Web publication/site, historici.nl. https://www.historici.nl/discussiedossier-geschiedenisonderwijs-wat-is-de-meerwaarde-van-een-canon-van-vlaanderen-voor-het-geschiedenisonderwijs/?type=bijdrage
Tuithof, H. (2022). Uit de startblokken: Tijn Meulenberg koos eerst voor het voortgezet onderwijs en daarna voor het vak. Kleio, 2022(6), 62-64.

2021

Wetenschappelijke publicaties

Tuithof, H., & Bronkhorst, L. (2021). Omdenkers voor onderzoeksbegeleiding in de lerarenopleiding. VELON : tijdschrift voor lerarenopleiders, 42(3), 81-87. https://registratiesite.brlo.nl/home/nl-nl/shop/media/item/1684/omdenkers-voor-onderzoeksbegeleiding-in-de-lerarenopleiding
Tuithof, H., Kennedy, J., & Goudsmit, K. (2021). Nabeschouwing op de herijking van de Canon van Nederland. Tijdschrift Voor Geschiedenis, 134(2), 303 - 315. https://doi.org/10.5117/TVG2021.2.009.TUIT

2020

Wetenschappelijke publicaties

Smit, E., & Tuithof, J. I. G. M. (2020). “Ik denk dat ik nu meer snap dat ik het echt nodig heb”. Studenten over vakdidactiek aan de hbo-bachelor lerarenopleiding aardrijkskunde. Dimensies, 2020(2), 22-36. https://dimensies.nu/studenten-over-vakdidactiek-op-de-lerarenopleiding-aardrijkskunde-nr-2-okt-2020/

Vakpublicaties

Tuithof, H. (2020). Interview met Tim Huijgen over zijn onderzoek. Kleio, 2020(3).
Tuithof, H. (2020). Meer vrouwen, meer diversiteit: De herijking van de Canon van Nederland. Kleio, 2020(5), 23-25.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/411505/Kleio5_Canon.pdf?sequence=1
commissie herijking van Nederland, van Nederland, C. H., & Tuithof, J. I. G. M. (2020). Open venster voor onze tijd. De Canon van Nederland herijkt. AUP (Amsterdam University Press) / ICAS Publications. https://www.canonvannederland.nl/nl/page/142040/boek_openvensters_decanonherijkt_download
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/415280/boek_openvensters_decanonherijkt_download_vs2021.pdf?sequence=1
Van Riel, R., & Tuithof, J. I. G. M. (2020). DE VORMGEVING VAN HET BURGERSCHAPSONDERWIJS deel II: Een onderzoek naar de relatie tussen de vormgeving van het burgerschapsonderwijs en de eigen schoolomgeving in het Nederlandse onderwijs anno 2019 in twee delen. Maatschappij en Politiek, 2020(4), 20-24.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/408646/M_P_20.02_Ruben_van_Riel_37478_.pdf?sequence=1
Bego, J., & Tuithof, J. I. G. M. (2020). Wat willen we bereiken met ons maatschappijleeronderwijs? In I. Pertijs (Ed.), Vijftig jaar NVLM: jubileumbundel (pp. 52-55). NVLM.
Tuithof, J. I. G. M. (2020). Lectoraat Vakdidactiek van de gammavakken: lectoraat didactiek van de gammavakken. Web publication/site, Fontys Hogescholen. https://fontys.nl/Over-Fontys/Fontys-Lerarenopleiding-Tilburg/Lectoraten/Lectoraat-Vakdidactiek-van-de-gammavakken.htm

Populariserende publicaties

commissie herijking van Nederland, & Tuithof, J. I. G. M. (2020). The Netherlands in a Nutshell: Highlights from Dutch History and Culture, Revised Edition. Amsterdam University Press.
commissie herijking van Nederland, & Tuithof, J. I. G. M. (2020). De Canon van Nederland. Vijftig vernieuwde vensters voor onze tijd. Publieksversie van rapport cie herijking Canon van nederland. AUP (Amsterdam University Press) / ICAS Publications.
Tuithof, J. I. G. M. (2020). Een kijkje achter de schermen bij de herijking van de Canon van Nederland. Web publication/site, Universiteit Utrecht. https://www.uu.nl/achtergrond/een-kijkje-achter-de-schermen-bij-de-herijking-van-de-canon-van-nederland

2019

Wetenschappelijke publicaties

Tuithof, J. I. G. M., Logtenberg, A., van Drie, J., Bronkhorst, L. H., & van Tartwijk, J. W. F. (2019). What do we know about the Pedagogical Content Knowledge of history teachers? A review of empirical research. Historical Encounters: A Journal of Historical Consciousness, Historical Cultures, and History Education, 2019(6), 72-95.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/391119/Tuithof_et.al_Final_Historical_Encounters.pdf?sequence=1

Vakpublicaties

Van Riel, R., & Tuithof, J. I. G. M. (2019). Burgerschapsonderwijs en zijn omgeving: Een theoretisch perspectief over de relatie tussen de vormgeving van het burgerschapsonderwijs en de eigen schoolomgeving . Maatschappij en Politiek, 2019(7), 18-21. http://www.maatschappijenpolitiek.nl/download/burgerschapsonderwijs-en-zijn-omgeving-mp-nr-7-2019/
Tuithof, J. I. G. M. (2019). Wat de leerlingen nodig hebben: De vakdidactische kennis van geschiedenisdocenten. Kleio, 60(5), 10-13.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/391460/Pages_from_KLEIO5vakdidactiek_special.pdf?sequence=1

2018

Wetenschappelijke publicaties

Lunenberg, M., Berry, A., van den Bos, P., Geursen, J., Hagebeuk, E., de Heer, A., Radstake, J., van Rijswijk, M. M., & Tuithof, J. I. G. M. (2018). Signposts, Profits, and Pitfalls in Teaching and Learning Self-Study Research: A Conversation. In J. K. Ritter, M. Lunenberg, K. Pithouse-Morgan, A. P. Samaras, & E. Vanassche (Eds.), Teaching, Learning, and Enacting of Self-Study Methodology : Unraveling a Complex Interplay (pp. 163-174). (Self-Study of Teaching and Teacher Education Practices 19). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-10-8105-7_17
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/376249/lunenberg.pdf?sequence=1
de Heer, A., van Rijswijk, M. M., & Tuithof, J. I. G. M. (2018). The researcher inside me: A quest for meaningful research in a shifting academic landscape. In J. K. Ritter, M. Lunenberg, K. Pithouse-Morgan, A. P. Samaras, & E. Vanassche (Eds.), Teaching, learning and enacting of self-study methodology: Unraveling a complex interplay (pp. 149-162). (Self-Study of Teaching and Teacher Education Practices 19). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-10-8105-7_16
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/375118/de_heer.pdf?sequence=1

Vakpublicaties

Tuithof, J. I. G. M., Melisse, A., Niewold, J., & Smit, E. (2018). Wat werkt als je samen werkt: Samenwerking tussen gammavakken in theorie en praktijk. Kleio, 2018(7).
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/376534/artikel_KLEIO7_pag49_52_wat_werkt_als_je_samenwerkt.pdf?sequence=1
Vriesema, B., & Tuithof, J. I. G. M. (2018). Schriftelijk interview met Hanneke Tuithof. Kleio, 2018(2), 10-11.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/375926/interview_Tuithof.pdf?sequence=1
Goedknegt, R., & Tuithof, J. I. G. M. (2018). China verdient een plaats in de geschiedenisles: Maoistisch China in lesmethodes havo en vwo bovenbouw. Kleio, 2018(1), 14-17.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/389300/China.pdf?sequence=1
Tuithof, J. I. G. M., & Visser, A. D. A. F. (2018). GESCHIEDENIS VWO SYLLABUS CENTRAAL EXAMEN 2022. College van Toetsing en Examens. http://GESCHIEDENIS VWO SYLLABUS CENTRAAL EXAMEN 2022
Tuithof, J. I. G. M., & Visser, A. D. A. F. (2018). GESCHIEDENIS HAVO SYLLABUS CENTRAAL EXAMEN 2021. College van Toetsing en Examens. https://www.examenblad.nl/examenstof/syllabus-2021-geschiedenis-havo/2021/f=/syllabus_gs_havo_2021_versie_2.pdf
Tuithof, J. I. G. M. (2018). Wat werkt als je samenwerkt: Voorbeelden van samenwerking tussen gammavakken . Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken. http://www.expertisecentrum-mmv.nl/wp-content/uploads/Tuithof_2018_watwerktalsjesamenwerkt.pdf
Visser, A. D. A. F., & Tuithof, J. I. G. M. (2018). Nieuwe Historische Contexten eindexamens havo en vwo: Achtergronden bij de keuzes . Kleio, 2018(1), 10-12.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/375925/nieuwe_historische_contexten_Tuithof.pdf?sequence=1

2017

Wetenschappelijke publicaties

Tuithof, J. I. G. M. (2017). The characteristics of Dutch experienced history teachers' PCK in the context of a curriculum innovation. [Doctoral thesis 1 (Research UU / Graduation UU), Universiteit Utrecht]. Utrecht University.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/351524/Tuithof.pdf?sequence=1

Vakpublicaties

Tuithof, J. I. G. M. (2017). Stress of kennisontwikkeling? Hoe verandert de PCK van Nederlandse geschiedenisdocenten in de context van een curriculumvernieuwing? Hermes, 61(21), 54-61.
Visser, A. D. A. F., & Tuithof, J. I. G. M. (2017). Verlichting eindexamen HAVO. Een toelichting bij moeilijke keuzes die gemaakt zijn. Kleio, 58(1), 50-53.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/369027/verlichting_Tuithof.pdf?sequence=1

Overige resultaten

Pekelder, J., & Tuithof, J. I. G. M. (Ed.) (2017, Dec 8). Commentaar op Historische Context Duitsland, HAVO/VWO.

2015

Vakpublicaties

Tuithof, J. I. G. M., & Kok, M. (2015). Met foto's de diepte in: werkvorm bij de historische context koude oorlog. Kleio, (2), 53-55.

2014

Vakpublicaties

Tuithof, H., & van Roekel, R. (2014). Waren paarden handig in de loopgravenoorlog? Kleio, 55(6), 24-25.

2013

Vakpublicaties

Tuithof, H., & van Besouw, G. (2013). Het nieuwe geschiedenisexamen havo en vwo: Tips, informatie en handreikingen. Kleio, 54(2), 44-47.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/308879/Kleio_Nieuw_examen.pdf?sequence=1

2010

Vakpublicaties

Tuithof, J. I. G. M., de Heer, A., van Rijswijk, M. M., & Bronkhorst, L. H. (2010). Schooladoptie: De betekenis van een vernieuwend en prikkelend project voor het opleiden van leraren. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 31(3), 33-39.

Overige resultaten

de Heer, A., Tuithof, J. I. G. M., van Rijswijk, M. M., & Bronkhorst, L. H. (2010). Invoking self-study in a school adoption project to foster a community of learners. Paper presented at Paper presented at the International Conference on Self-Study in Teacher Education Practices (August 1- 5), Herstmonceux, England. http://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxjYXN0bGVjb25mZXJlbmNlMjAxMHxneDo3NzM4OWQ3ZjczYjk2MjM3

2009

Vakpublicaties

Tuithof, H. (2009). Docent klem tussen canon en tien tijdvakken. Kleio, (3), 13-19.

2008

Wetenschappelijke publicaties

Haenen, J., & Tuithof, H. (2008). Cooperative learning: the place of pupil involvement in a history textbook. Teaching History, 2008(131), 30-34.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/30379/2008%2520HaenenTuithof%2520TeachingHistory131%2520CoopLearning.pdf?sequence=1
van Tartwijk, J., van Rijswijk, M., Tuithof, H., & Driessen, E. W. (2008). Using an analogy in the introduction of a portfolio. Teaching and Teacher Education, 24(4), 927-938. https://doi.org/10.1016/j.tate.2007.11.001

Vakpublicaties

Tuithof, H. (2008). Feniks. Ten oorlog! Europese oorlogen 1789 - 1919. Thieme-Meulenhoff.
Tuithof, H. (2008). Feniks. Nederland immigratieland. Thieme-Meulenhoff.
Tuithof, H. (2008). Feniks. Dynamiek en stagnatie in de Republiek [VWO]. Thieme-Meulenhoff.
Tuithof, H. (2008). Feniks. Dynamiek en stagnatie in de Republiek [HAVO]. Thieme-Meulenhoff.

2007

Vakpublicaties

Tuithof, H. (2007). Memo Ten oorlog! (Memo CE ed.) Malmberg. http://www.memoce.nl

2006

Vakpublicaties

Tuithof, H. (2006). De werkvorm experts als alternatief voor de klassikale les. Kleio, 47(6), 5-8.

2005

Wetenschappelijke publicaties

Haenen, J., & Tuithof, H. (2005). Year 7 pupils collaboratively design a historical game about a medieval peasant. Teaching History, (119), 35-42.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/11371/Haenen_05_Year_7_pupils_collaboratively_design_a_historical_game_about_a_medieval_peasan.pdf?sequence=2

Vakpublicaties

van Tartwijk, J. W. F., van Rijswijk, M., & Tuithof, H. (2005). De introductie van een portfolio aan de hand van een analogie. VELON : tijdschrift voor lerarenopleiders, 26(3), 24-30.
Wientjes, H., & Tuithof, H. (2005). Zij gaan naar school als gaan ze emigreren. Het nieuwe leren besproken op het IVLOS. IVLOS, Universiteit Utrecht.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/23524/zij%2520gaan%2520naar%2520school.pdf?sequence=2
Tuithof, H. (2005). Het Nieuwe Leren … een kans of een bedreiging voor docenten? In H. Wientjes, & H. Tuithof (Eds.), Zij gaan naar school als gaan ze emigreren. Het nieuwe leren besproken op het IVLOS (pp. 39-40). IVLOS, Universiteit Utrecht.

2004

Vakpublicaties

van Tartwijk, J., van Rijswijk, M., Tigchelaar, A., & Tuithof, H. (2004). Portfolio's en flexibele opleidingstrajecten: ervaringen binnen een universitaire lerarenopleiding. In T. Wubbels, & Y. de Jong (Eds.), Vakkundig leren. Onderwijs Research Dagen 2004 (pp. 36).

Overige resultaten

van Tartwijk, J., Lockhorst, D., Tigchelaar, A., & Tuithof, H. (2004). Portfolio's, een instrument voor het begeleiden, plannen én beoordelen van de ontwikkeling van aanstaande docenten. Abstract from ORD 2004, Utrecht.

2003

Vakpublicaties

Zewald, M., & Tuithof, H. (2003). Sfinx. Onderzoeksboek have Geschiedenis voor de tweede fase. Thieme-Meulenhoff.
Zewald, M., & Tuithof, H. (2003). Sfinx. Informatieboek vwo Geschiedenis voor de tweede fase. Thieme-Meulenhoff.
Zewald, M., & Tuithof, H. (2003). Sfinx. Onderzoeksboek vwo Geschiedenis voor de tweede fase. Thieme-Meulenhoff.
Tuithof, H., & Tulfer, M. (2003). Waarheen, waarvoor? In M. Zewald, & H. Tuithof (Eds.), Sfinx. Informatieboek vwo Geschiedenis voor de tweede fase (pp. 234-255). Thieme-Meulenhoff.
Zewald, M., & Tuithof, H. (2003). Weggaan en nieuwkomen. In M. Zewald, & H. Tuithof (Eds.), Sfinx. Onderzoeksboek havo Geschiedenis voor de tweede fase (pp. 62-89). Thieme-Meulenhoff.
Zewald, M., & Tuithof, H. (2003). Sfinx. Informatieboek havo Geschiedenis voor de tweede fase. Thieme-Meulenhoff.
Tuithof, H., & Tulfer, M. (2003). Waarheen, waarvoor? In M. Zewald, & H. Tuithof (Eds.), Sfinx. Onderzoeksboek vwo Geschiedenis voor de tweede fase (pp. 254-277). Thieme-Meulenhoff.

Overige resultaten

Zewald, M., & Tuithof, H. (2003). Sfinx. Docenten cd-rom vwo geschiedenis voor de tweede fase. Software, Thieme-Meulenhoff.
Zewald, M., & Tuithof, H. (2003). Sfinx. Docenten cd-rom havo geschiedenis voor de tweede fase. Software, Thieme-Meulenhoff.

2002

Vakpublicaties

van Tartwijk, J. W. F., Lockhorst, D., & Tuithof, J. I. G. M. (2002). Universiteit Utrecht: portfolio's en de opleiding van docenten. In E. Driessen, D. Beijaard, J. W. F. van Tartwijk, & C. van der Vleuten (Eds.), Portfolio's (pp. 75-88). Wolters-Noordhoff.
Tuithof, J. I. G. M., & Dieteren, F. (2002). Liefde in socialistische kring. Kleio, 43(3), 33-38.
van Tartwijk, J. W. F., Driessen, E., & Tuithof, J. I. G. M. (2002). Portfolio: de sollicitatiemetafoor. OnderwijsInnovatie, sept. 2002, 8-10.
Lockhorst, D., van Tartwijk, J. W. F., & Tuithof, J. I. G. M. (2002). Evaluatie Digitaal Portfolio in de lerarenopleiding van de Universiteit Utrecht. SURF-. SURF/UU IVLOS.

2001

Vakpublicaties

Tuithof, H. (2001). Vruchtbare samenwerking of theekransjes. Kleio, (4), 24-26.