Publications
2023
Scholarly publications
Sorge, S.
, Doorman, M., Maass, K., Straser, O., Hesse, A.
, Jonker, V., & Wijers, M. (2023).
Supporting mathematics and science teachers in implementing intercultural learning.
ZDM - Mathematics Education.
https://doi.org/10.1007/s11858-023-01478-32022
Professional publications
Hooyman, K., & Jonker, V. (2022). Vakoverstijgend rekenen. Een wereld van verschil. Euclides, 98(2).
Jonker, V., Wijers, M., Keijzer, R.
, van Galen, F., Markusse, A.
, Munk, F., van Dijk, G.
, Oosterwaal, L., Abels, M., & Vink, V. (2022).
Bouwavonturen. Boek Grote Rekendag. Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
https://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/28818 de Haan, D., Wijers, M., Belmer, M.
, & Jonker, V. (2022).
Afrekenen met afval. Opdracht onderbouw wiskunde dag 2022. Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
https://www.fi.uu.nl/toepassingen/29017 2021
Professional publications
Van Haeften, N., Vollmuller, B., Wijkhuizen, C.
, Jonker, V., & Wijers, M. (2021).
Op Rekenreis met de Grote Rekendag.
Volgens Bartjens,
40(5), 12-14.
https://www.volgens-bartjens.nl/art/50-6495_Op-Rekenreis-met-de-Grote-Rekendagde Haan, D., Wijers, M., Belmer, M.
, & Jonker, V. (2021).
Lente diner. Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag. Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28961 2020
Scholarly publications
Professional publications
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2020). De professionele basis. In Leren in de educatie, lesgeven, begeleiden & faciliteren
Wessel, L., Prediger, S., Stein, A., Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2020). Sprachbildung für das Mathematiklernen in beruflichen Kontexten - eine Handreichung für die Praxis. DZLM.
Wijers, M. M., Hoogland, K., Calis, C., Crans, S., Haacke, F.
, & Jonker, V. H. (2020).
Voorbeeldexamens rekenen mbo. Adviesrapport Deel B: voorbeeldexamens, beoordelingsmodel en toelichting. Coöperatie examens mbo.
http://www.fi.uu.nl/publicaties/literatuur/2020_Adviesrapport-Voorbeeldexamens-Rekenen-mbo_deel-B-1.pdf Wijers, M. M., Hoogland, K., Crans, S., Calis, C., Haacke, F.
, & Jonker, V. H. (2020).
Voorbeeldexamens rekenen mbo. Adviesrapport Deel A: Uitgangspunten en verantwoording. Coöperatie examens mbo.
http://www.fi.uu.nl/publicaties/literatuur/2020_Adviesrapport-Voorbeeldexamens-Rekenen-mbo_deel-A-1.pdf Other output
Matthijsse, W.
, Wijers, M. M., Munk, F., Jonker, V. H., & van der Vlis, R. (2020).
Succes! Rekenen. Slim met je geld. 2F R5. Stichting Lezen en Schrijven.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28897Matthijsse, W.
, Wijers, M. M., Munk, F., van der Vlis, R.
, & Jonker, V. H. (2020).
Succes! Rekenen. Gezond eten en lekker bewegen. 1F R9. Stichting Lezen en Schrijven.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28904/Matthijsse, W.
, Wijers, M. M., Munk, F., van der Vlis, R.
, & Jonker, V. H. (2020).
Succes! Rekenen. Hoera, een baby! 1F R7. Stichting Lezen en Schrijven.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28902/Jonker, V. H., Wijers, M. M., Oosterwaal, L., van Galen, F. H. J., Munk, F., Markusse, A.
, & Keijzer, R. (2020).
De Getallenfabriek. Boek Grote Rekendag. Universiteit Utrecht.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28733 2019
Scholarly publications
Doorman, L. M., Bos, R. D., de Haan, D. L., Jonker, V. H., Besamusca, A., & Wijers, M. M. (2019).
Making and Implementing a Mathematics Day Challenge as a Makerspace for Teams of Students.
International Journal of Science and Mathematics Education,
17(1), 149-165.
https://doi.org/10.1007/s10763-019-09995-y Professional publications
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). Volwassenen rekenen: de didactiek van gecijferdheid. In Leren in de educatie, lesgeven, begeleiden & faciliteren
Jonker, V. H., Keijzer, R., & Visee, J. (2019). Uit verhoudinng. Rekenen met verhoudingen tijdens de GRD. Volgens Bartjens, 39(2), 10-12.
Kroesbergen, E. H., Schoevers, E. M., Keijzer, R., Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). Meetkunst. Eindrapportage van het onderzoek ‘Meetkunde uit de kunst in de klas’. Universiteit Utrecht.
Kroesbergen, E. H., Schoevers, E. M., Keijzer, R., Jonker, V. H., & Wijers, M. M. (2019). Meetkunst in de basisschool: effecten van een combinatie van meetkunde en kunstonderwijs. Cultuur + Educatie, 18(51), 50-67.
Jonker, V. H. (2019). Poster Meetkunst als onderdeel van het postersymposium Leren voor de toekomst.. Poster session presented at Onderwijs Research Dagen 2019, Heerlen, Netherlands.
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). De deur uit. Module Succes Rekenen. Stichting Lezen en Schrijven.
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). Sport en bewegen. Module Succes Rekenen! Stichting Lezen en Schrijven.
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). Dit is mijn huis. Stichting Lezen en Schrijven.
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). Mijn gezondheid. Stichting Lezen en Schrijven.
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). Wat trek je aan? Stichting Lezen en Schrijven.
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). Module Succes Rekenen! De eerste stap naar werk. Stichting Lezen en Schrijven.
Wijers, M. M., & Jonker, V. H. (2019). Dagelijks leven. Module Succes! Rekenen. Stichting Lezen en Schrijven.
Jonker, V. H., & De Hoo, M. (2019). Grote verschillen bij cursisten én docenten. Digitale basisvaardigheden en de professionaliteit van de docent. LES Tijdschrift voor Nt2 en taal in het onderwijs, 37.
Visée, J., Broekhuizen, M. L., & Jonker, V. H. (2019). Lerarenopleidingen basisonderwijs zetten de Grote Rekendag in om onderzoekend leren bij studenten te stimuleren. Volgens Bartjens, 39(2), 41-48.
2008
Scholarly publications
Kirschner, P. A., Prins, F., Jonker, V., & Kanselaar, G. (2008). Foreword. Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL, (PART 1), III.