Publicaties
2024
Wetenschappelijke publicaties
2023
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E., & Hartmann, B. (2023). Im Auge der Kuh: Nähe und Empathie in Andrea Arnolds Cow. In K. Köhler (Ed.), Film-Konzepte: Andrea Arnold (66 ed., pp. 66-78). (Film-Konzepte; No. 66). edition text + kritik.
van Etten, S., Jansen, L., Bal, M., Dermody, B. J., Müller, E., de Wit, J., & Stok, M. (2023).
The FLY-project: study protocol for mixed methods research to explore the complex social dynamics of sustainable food-related lifestyles in youth in practical education.
BMC Nutrition,
9(1), Article 100.
https://doi.org/10.1186/s40795-023-00757-2 Müller, E. (2023).
The Agricultural Data Imaginary: Precision farming’s reinforcement of the productivist approach to agriculture. In
Situating Data: A Cultural Inquiry Amsterdam University Press - Amsterdam Academic Archive.
https://doi.org/10.1515/9789048555444-005 Van der Nat, R.
, Müller, E., & Bakker, P. (2023).
Navigating Interactive Story Spaces: The Architecture of Interactive Narratives in Online Journalism.
Digital Journalism,
11(6), 1104-1129.
https://doi.org/10.1080/21670811.2021.19601782022
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E. (Accepted/In press). Populärkultur als Politik und Politik als Populärkultur: Für einen politisch-ästhetische Analyse des Populären. In M. Anastasiadis, & C. Goer (Eds.), "The People vs. the Power Block" (?): Interdisziplinäre Perseptiven auf Pop und Populismen. (Transdisziplinäre Popkulturstudien). Transcript Verlag.
Veerbeek, J., van Es, K. F., & Müller, E. (2022).
Public Broadcasting and Topic Diversity in The Netherlands: Mentions of Public Broadcasters’ Programming in Newspapers as Indicators of Pluralism.
Javnost,
29(4), 420-438.
https://doi.org/10.1080/13183222.2022.2067956 Müller, E. (2022). Changing culinary imaginations: Early TV Cooking programmes and the transformation of Dutch food culture in the post-2nd World War Period. In A. Tominc (Ed.), Food and Cooking on Early European TV: Impact on European Postwar Foodways (pp. 53-71). Routledge.
2021
Wetenschappelijke publicaties
Van der Nat, R., Bakker, P., & Müller, E. (2021). Capturing audience engagement: How users respond to interactivity in journalistic narratives designed for audience engagement. Paper presented at 72nd Annual ICA Conference 2022, Paris, France.
Müller, E. (2021). Televisie in een digitaal en convergerend landschap. In H. Wijfjes (Ed.), De Televisie: Een cultuurgeschiedenis (pp. 129-171). Boom Uitgevers Amsterdam.
Veerbeek, J., van Es, K. F., & Müller, E. (2021).
Professional follow-up communication as an indicator of public value: Analyzing Dutch PSM’s Role in Public Debates Through Topic Modelling Newspaper Coverage.
Journal of Mass Communication Inquiry. Advance online publication.
https://doi.org/10.1177/01968599211039213 Van der Nat, R., Bakker, P.
, & Müller, E. (2021).
‘Snow Fall’ in de polder: Interactieve multimediale journalistieke producties in Nederland.
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap,
49(2), 100-126.
https://doi.org/10.5117/TVC2021.2.002.NATMüller, E., Waysdorf, A. S., & Erikson, M. E. (2021). Tracing and Understanding Online-Reuse of Audiovisual Heritage. Paper presented at ARN Conference "Digital Technology and Heritage - Challenges and Issues", Paris, France.
2019
Wetenschappelijke publicaties
van Es, K. F., Müller, E., Veerbeek, J., Krijgsman, M., Wieringa, M. A., & Boiten, M. (2019). Maatschappelijk draagvlak en binding van KRO-NCRV in een digitaal tijdperk.
2018
Wetenschappelijke publicaties
Vakpublicaties
Claringbould, I. E. C., Heres, L., Loyens, K. M., van Romondt Vis, P. J. C., Müller, E., Vorstenbosch, J. M. G., & van Eekeren, F. J. A. (2018).
'Zo is het voor niemand leuk': Een vergelijkend casusonderzoek naar de sociale constructie van integriteit in het Nederlands voetbal. Utrecht School of Governance.
https://www.researchgate.net/publication/330578774_'Zo_is_het_voor_niemand_leuk'_Een_vergelijkend_casusonderzoek_naar_de_sociale_constructie_van_integriteit_in_het_Nederlands_voetbal 2017
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E., & van der Zande, D. (2017). Embracing the International Market: Dutch Film and Television Production Landscape in Transition. In E. Bakoy, R. Puijk, & A. Spicer (Eds.), Building Successful and Sustainable Film and Television Businesses : A Cross-National Perspective (pp. 175-196). Intellect Publishers.
2016
Vakpublicaties
Müller, E., Backx, Q. A. J., & Oomen, J. (2016). EUscreenXL: Progress Report 6. EUscreen Foundation.
Müller, E., Oomen, J., & Backx, Q. A. J. (2016). EUscreenXL: Final Report. EUscreen Foundation.
2015
Vakpublicaties
Müller, E., Backx, Q. A. J., & Oomen, J. (2015). EUscreenXL Progress Report 5. EUscreen Foundation.
Müller, E., Backx, Q. A. J., & Oomen, J. (2015). EUscreenXL Progress Report 4. EUscreen Foundation.
Müller, E., Oomen, J., Ockeloen, D., Turnock, R., & Stabenau, A. (2015). EUscreenXL Pilot Services. EUscreen Foundation.
Müller, E., & Oesterlen, E.-M. (2015). EUscreenXL Content Ingestion in the Pan-European audiovisual aggregator for Europeana. EUscreen Foundation.
Müller, E., Oomen, J., & Backx, Q. A. J. (2015). EUscreenXL Annual Report 2. EUscreen Foundation.
Müller, E. (2015). The Curation of Audiovisual Heritage in the Context of Digital Access. Paper presented at Content in Motion: Curating Europe's Audiovisual Heritage, Warsaw, Poland.
2014
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E., Oomen, J., & Verbruggen, E. (2014). Bringing Europe's Audiovisual Heritage Online: EUsceenXL. IASA journal, 42, 54-60.
Vakpublicaties
Müller, E., Oomen, J., & Backx, Q. A. J. (2014). EUscreenXL Progress Report 3. EUscreen Foundation.
Müller, E., Oomen, J., & Backx, Q. A. J. (2014). EUscreenXL Annual Report 1. EUscreen Foundation.
Müller, E., Oomen, J., & Backx, Q. (2014). EUscreenXL Progress Report 2. EUscreen Foundation.
Müller, E., Hagedoorn, B., Salgado, M., Sanders, W., & Schoonbrood, V. (2014). Report on strategies developed for contextualisation and to link EUscreenXL core collection to Europeana. EUscreenXL.
Overige resultaten
Müller, E. (2014). Manufacturing participation. Universiteit Utrecht.
2013
Vakpublicaties
Müller, E., Verbruggen, E., Oomen, J., & Oesterlen, E.-M. (2013). EUscreenXL Project Handbook including Quality Assurance Plan. EUscreen Foundation.
Müller, E., Oomen, J., & Backx, Q. (2013). EUscreenXL Progress Report 1. EUscreen Foundation.
2012
Wetenschappelijke publicaties
Baaren, E., Müller, E., & Huizer, E. (2012).
More pixels, less vision: The politics of HDTV in the Netherlands.
International Journal of Digital Television (print),
3(3), 321-338.
https://doi.org/10.1386/jdtv.3.3.321_1 Overige resultaten
Müller, E., Baaren, E., & Huizer, E. (2012). Seeing the Bigger Picture: Institutions, end-users and the diffusion of HDTV in the Netherlands.
2011
Wetenschappelijke publicaties
2010
Wetenschappelijke publicaties
2009
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E. (2009).
Where Quality Matters: Discourses on the Art of Video Making for YouTube. In P. Snickars, & P. Vonderau (Eds.),
The YouTube Reader (pp. 126-139). Wallflower Press.
http://www.wallflowerpress.co.uk/ Müller, E. (2009).
Formated Spaces of Participation: Interactive Television and the Reshaping of the Relationsship between Production and Consumption. In S. Lammes, M. van den Boomen, A. S. Lehmann, M. T. Schaeffer, & J. Raessens (Eds.),
Digital Material (pp. 47-61). Amsterdam University Press.
http://www.aup.nl/do.php?a=show_visitor_home&m=28&l=2 Müller, E. (2009).
Unterhaltung im Zeitalter der Konvergenz. In U. Göttlich, & S. Porombka (Eds.),
Zweideutigkeit der Unterhaltung. Festschrift für Hans-Otto Hügel (pp. 220-238). Herbert von Halem.
http://www.wallflowerpress.co.uk/ 2008
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E. (2008).
Mittag, Jürgen, und Jörg-Uwe Nieland (Hrsg.): Das Spiel mit dem Fußball. Interessen, Projektionen und Vereinnahmungen. – Essen: Klartext Verlag 2007. 592 Seiten. Preis: Eur 27,90. PUBLIZISTIK,
53(4), 618-619.
https://doi.org/10.1007/PL00022237 Müller, E. (2008). Fussball, Fernsehen, Unterhaltung. Zur Ästhetischen Erfahrung des Fernsehfussballs. Montage/AV, 17(1), 151-172.
Müller, E., Bourdon, J., Ibanez, J. C., & Johnson, C. (2008).
Searching for an Identity of Television: Programmes, Genres, Formats. In J. Bignell, & A. Fickers (Eds.),
A European Television History (pp. 101-126). Wiley-Blackwell.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/321832/BORUDON_IBANEZ_JOHNSON_MUELLER_2008_Identity_for_Television.pdf?sequence=1 Overige resultaten
Müller, E., & Hartmann, B. (2008, Jul 12). Spuren auslegen, Rahmen errichten: Textpragmatik und kognitive Dramaturgie des Filmanfangs.
2006
Wetenschappelijke publicaties
2005
Wetenschappelijke publicaties
2004
Wetenschappelijke publicaties
2003
Wetenschappelijke publicaties
2002
Wetenschappelijke publicaties
2001
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E. (2001). Globalisierung und Medien. Bericht eines ortsgebunden Lesers. Montage/AV, 10(1), 9-21.
Müller, E., Friess, J., & Hartman, B. (2001). Nicht allein das Laufbild auf der Leinwand. Strukturen des Films als Erlebnispotentiale. Vistas.
2000
Wetenschappelijke publicaties
1999
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E. (1999). Populärkultur: Erfahrungshorizont im 20. Jahrhundert: Ein Gespräch mit John Fiske. In J. Engelmann (Ed.), Die kleinen Unterschiede: Der Cultural Studies-Reader (pp. 187-201). Campus.
Müller, E. (1999). 'Reality' als ein Spiel mit Rahmungen: Zur Ästhetik des Wirklichkeitsfernsehens. In Mattscheibe oder Bildschirm (pp. 195-203). Vistas.
1998
Wetenschappelijke publicaties
Populariserende publicaties
1997
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E. (1997). Fernsehen. In R. Rother (Ed.), Sachlexikon Film (pp. 101-102). Rowohlt-Taschenbuch-Verl.
Müller, E. (1997). Genre. In R. Rother (Ed.), Sachlexikon Film (pp. 141-142). Rowohlt-Taschenbuch-Verl.
Müller, E., Rainer, R., & Hickethier, K. (1997). Der Film in der Geschichte: Proceedings of the GFF-Conference, Berlin 1996. Edition Sigma.
1996
Wetenschappelijke publicaties
1995
Wetenschappelijke publicaties
1994
Wetenschappelijke publicaties
1993
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E., & Hügel, H.-O. (1993). Fernsehshows: Form- und Rezeptionsanalyse: Dokumentation einer Arbeitstagung an der Universität Hildesheim. (1 ed.) University of Hildesheim.
1992
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E., Bohn, R., & Ruppert, R. (1992). Mauer-Show. Edition Sigma.
1990
Wetenschappelijke publicaties
1988
Wetenschappelijke publicaties
Müller, E., Ruppert, R., & Bohn, R. (1988). Ansichten einer künftigen Medienwissenschaft. Edition Sigma.
1986
Wetenschappelijke publicaties
1985
Wetenschappelijke publicaties