Lezingen en workshops (professioneel):
- Lezing/kennistafel: Diversiteit en inclusie in de kinderopvang en het onderwijs.
- Mei 2022, Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA)
- Juni 2022, Metropool Amsterdam
- Augustus 2022, DLP Dordrecht
- September 2022, Plein C
- Maart 2023, Cultuurhuis Heemskerk
- Mei 2023, Haagse Cultuuronderwijsdag
- September 2023, SOC Dordrecht
- Februari 2024, MOCCA Amsterdam
- Mei 2024, Jong Geleerd Conferentie Amsterdam
- Juni 2024, CompaNanny Amsterdam
- Workshop: Educatieve partnerschappen in de kinderopvang. Mei 2024, Jong Geleerd Conferentie
- Workshop: Trends in de kwaliteit van de kinderopvang en verandering van contacten met ouders na COVID. November 2023, ECCESS
- Workshop: Met het oog op de toekomst: het belang van een sterke oriëntatie van kinderopvangorganisaties op ouders en de lokale gemeenschap. November 2023, ECCESS
- Workshop: Inclusieve Leeromgeving UKK. October 2023, themabijeenkomst Jonge Kind Utrecht.
- Workshop: Virtuele leeromgevingen voor ouders en professionals. November 2018, ECCESS
- Workshop: Intercultureel en meertalig werken op (voor)scholen. November 2017, ECCESS
Conferentie bijdragen (wetenschappelijk):
- Paper presentatie: Teachers’ self-efficacy and intercultural classroom practices in diverse classroom contexts. Augustus 2023, 20e EARLI Conferentie. Aristoteles Universiteit Thessaloniki, Thessaloniki, Griekenland.
- Paper presentatie: Organization hybridity in the Dutch ECEC system: Organization logic in relation to quality and inclusion. Juli, 2022, EARLI SIG5 2022 Conferentie. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- Discussant: Professional development in four European countries: What needs and contraints do ECEC staff report? Juli, 2022, EARLI SIG5 2022 Conferentie. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- Discussant: Cultural diversity in educational contexts from multiple perspectives: the standpoint of children, professionals and parents. Juli, 2022, EARLI SIG5 2022 Conferentie. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- Poster presentatie: Teachers' self-efficacy and culturally responsive practices in diverse classroom contexts: A cross-national comparison. November 2019, ISOTIS Equality and Inclusion Conferentie. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- Paper presentatie: Relations of classroom diversity and multicultural beliefs with teachers' self-efficacy: A country comparison. Augustus 2019, 29e EECERA Conferentie. Aristoteles Universiteit Thessaloniki, Thessaloniki, Griekenland.
- Paper presentatie: Professional development and organizational climate as predictors of quality and inclusive practices in the Dutch ECEC System. Augustus 2018, EARLI SIG5 2018 Conferentie. Vrije Universiteit Berlijn, Berlijn, Duitsland.
Georganiseerde conferenties:
- ECCESS (10e Editie) Conferentie 2023: Samenwerken met ouders en de lokale gemeenschap in het pedagogisch-educatieve ecosysteem van kinderen. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- EARLI SIG5 Learning and Development in Early Childhood Conferentie 2022: Changing times in ECEC: New opportunities for fostering development and improving sustainability. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- ECCESS (8e Editie) Conferentie 2021: Vernieuwing van het Pedagogisch-Educatieve Ecosysteem van Kinderen. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- ISOTIS Equality and Inclusion Conferentie 2019. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- ECCESS (7e Editie) Conferentie 2018: Muren doorbreken: samenwerken in educatieve partnerschappen. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- ECCESS (6e Editie) Conferentie 2017: Inclusieve opvang en educatie: Wat doen organisatie- en stelselkenmerken ertoe? Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
- ECCESS (5e Editie) & CARE Conferentie 2016: Diversiteit, inclusie & integratie in voorschoolse voorzieningen. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.