Dr. Bodine Romijn

Martinus J. Langeveldgebouw
Heidelberglaan 1
Kamer F205
3584 CS Utrecht

Dr. Bodine Romijn

Universitair docent
Pedagogiek in Diverse Samenlevingen
030 253 2129
b.r.romijn@uu.nl

Lezingen en workshops (professioneel):

  • Workshop: Trends in de kwaliteit van de kinderopvang en verandering van contacten met ouders na COVID. November 2023, ECCESS
  • Workshop: Met het oog op de toekomst: het belang van een sterke oriëntatie van kinderopvangorganisaties op ouders en de lokale gemeenschap. November 2023, ECCESS
  • Workshop: Inclusieve Leeromgeving UKK. October 2023, themabijeenkomst Jonge Kind Utrecht.
  • Lezing/kennistafel: Diversiteit en inclusie in de kinderopvang en het onderwijs. 
    • Mei 2022, Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA)
    • Juni 2022, Metropool Amsterdam
    • Augustus 2022, DLP Dordrecht
    • September 2022, Plein C
    • Maart 2023, Cultuurhuis Heemskerk
    • Mei 2023, Haagse Cultuuronderwijs dag
    • September 2023, SOC Dordrecht
    • Februari 2024, MOCCA Amsterdam
  • Workshop: Virtuele leeromgevingen voor ouders en profesisonals. November 2018, ECCESS
  • Workshop: Intercultureel en meertalig werken op (voor)scholen. November 2017, ECCESS

 

Conferentie bijdragen (wetenschappelijk):

  • Paper presentatie: Teachers’ self-efficacy and intercultural classroom practices in diverse classroom contexts. Augustus 2023, 20e EARLI Conferentie. Aristoteles Universiteit Thessaloniki, Thessaloniki, Griekenland.
  • Paper presentatie: Organization hybridity in the Dutch ECEC system: Organization logic in relation to quality and inclusion. Juli, 2022, EARLI SIG5 2022 Conferentie. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • Discussant: Professional development in four European countries: What needs and contraints do ECEC staff report?  Juli, 2022, EARLI SIG5 2022 Conferentie. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • Discussant: Cultural diversity in educational contexts from multiple perspectives: the standpoint of children, professionals and parents. Juli, 2022, EARLI SIG5 2022 Conferentie. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • Poster presentatie: Teachers' self-efficacy and culturally responsive practices in diverse classroom contexts: A cross-national comparison. November 2019, ISOTIS Equality and Inclusion Conferentie. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • Paper presentatie: Relations of classroom diversity and multicultural beliefs with teachers' self-efficacy: A country comparison. Augustus 2019, 29e EECERA Conferentie. Aristoteles Universiteit Thessaloniki, Thessaloniki, Griekenland.
  • Paper presentatie: Professional development and organizational climate as predictors of quality and inclusive practices in the Dutch ECEC System. Augustus 2018, EARLI SIG5 2018 Conferentie. Vrije Universiteit Berlijn, Berlijn, Duitsland.

 

Georganiseerde conferenties:

  • ECCESS (10e Editie) Conferentie 2023: Samenwerken met ouders en de lokale gemeenschap in het pedagogisch-educatieve ecosysteem van kinderen. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • EARLI SIG5 Learning and Development in Early Childhood Conferentie 2022: Changing times in ECEC: New opportunities for fostering development and improving sustainability. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • ECCESS (8e Editie) Conferentie 2021: Vernieuwing van het Pedagogisch-Educatieve Ecosysteem van Kinderen. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • ISOTIS Equality and Inclusion Conferentie 2019. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • ECCESS (7e Editie) Conferentie 2018: Muren doorbreken: samenwerken in educatieve partnerschappen. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • ECCESS (6e Editie) Conferentie 2017: Inclusieve opvang en educatie: Wat doen organisatie- en stelselkenmerken ertoe? Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.
  • ECCESS (5e Editie) & CARE Conferentie 2016: Diversiteit, inclusie & integratie in voorschoolse voorzieningen. Universiteit Utrecht, Utrecht, Nederland.