Universiteit Utrecht in nationale onderwijsrankings

Een aantal Nederlandse rankings richt zich specifiek op onderwijs. Elk jaar vindt met de Nationale Studenten Enquête (NSE) een tevredenheidsonderzoek plaats. De NSE zelf is geen ranking. Wel gebruiken Elsevier en Keuzegids de resultaten uit de NSE voor rankings: respectievelijk 'Beste Algemene Klassieke Universiteiten' en 'Beste Brede Klassieke Universiteiten'. Hoe staat de Universiteit Utrecht ervoor?

In de nationale onderwijsrankings staat de Universiteit Utrecht doorgaans in de top

In deze onderwijslijsten staat de Universiteit Utrecht doorgaans in de top 3. Op dit vlak is de Universiteit Utrecht een sterke speler op het vlak van innovatie en interdisciplinair onderwijs.

Naast de Nederlandse onderwijsrankings rangschikken internationale rankings universiteiten op onderzoeks- en onderwijsprestaties. De Universiteit Utrecht scoort hierin steevast als beste universiteit van Nederland.