Ton Hoenselaars met bachelorstudente Anne Boeschoten op de radio

Hugenoten vluchten uit Frankrijk, 1566 - Schilder: Jan Antoon Neuhuys (ca 1891) - Wikimedia Commons

Prof. dr. Ton Hoenselaars (Vroegmoderne literatuur) en bachelorstudente Anne Boeschoten werkten mee aan de documentaire ‘Het Spoor Terug: Shakespeare voor de vluchtelingen’, die op 31 januari werd uitgezonden bij OVT op Radio 1.

Anne Boeschoten

In de loop van de cursus 'Appropriating Shakespeare' werd Boeschoten getroffen door de manier waarop vluchtelingen, hulpinstanties, en politici vaak via Shakespeare communiceerden met de pers, en schreef hierover haar eindwerkstuk. Dit eindwerkstuk vormde de basis voor het radioprogramma, waarin tevens de historische achtergrond van godsdienstige vluchtelingen in de zestiende en zeventiende eeuw aan bod kwam. De documentaire werd geschreven en gepresenteerd door Mathijs Deen.