Fellowship Scheepvaartmuseum voor David Onnekink en Gijs Rommelse

Dr. David Onnekink en dr. Gijs Rommelse

Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam heeft een Dr. Ernst Crone Fellowship toegekend aan dr. David Onnekink (Geschiedenis van de internationale betrekkingen) en dr. Gijs Rommelse (gastonderzoeker aan de Universiteit Utrecht).

Van 1 februari 2016 tot 1 maart 2017 zullen Onnekink en Rommelse in de collectie en de bibliotheek onderzoek doen voor hun project 'Vlagvertoon: de rol van de vlag op zee in de internationale betrekkingen van de vroegmoderne tijd'. Het project maakt onderdeel uit van een onderzoek naar de internationale positie van de Republiek. In 2018 zal het boek van Onnekink en Rommelse, The Dutch in the Early Modern World: The Rise and Fall of a Global Power 1600-1800 verschijnen bij Cambridge University Press.