Christiaan Verheij wint eerste Utrechtse Stimuleringsprijs Duits

Ton Naaijkens reikt de eerste Utrechtse Stimuleringsprijs Duits uit aan Christiaan Verheij

Op 27 maart werd voor het eerst de Utrechtse Stimuleringsprijs Duits uitgereikt. Winnaar van de prijs is Christiaan Verheij, student Duitse taal en cultuur aan de Universiteit Utrecht. De prijs werd uitgereikt tijdens de jaarlijkse studentenconferentie van de opleiding Duitse taal en cultuur. Het Christiane Seidel Fonds, onderdeel van het Utrechts Universiteitsfonds, maakte de prijs mogelijk.

Tandemproject met Ruhr-Universität Bochum

Met het prijsgeld van €1500 wil Verheij een tandemproject tussen de Universiteit Utrecht en de Ruhr-Universität Bochum realiseren. Juryvoorzitter prof. dr. Ton Naaijkens benadrukte in zijn laudatio de relevantie van het project voor de samenwerking tussen deze universiteiten, die al partners van elkaar zijn.

Utrechtse Stimuleringsprijs Duits

De Utrechtse Stimuleringsprijs Duits wordt jaarlijks vergeven aan een project dat gerelateerd is aan de studie Duits en waarvan de maatschappelijke impact en relevantie hoog zijn. Het project moet het belang van de Duitse taal en cultuur in Nederland onderstrepen en de kennis van de Duitse taal en cultuur in Nederland versterken. In aanmerking komen maatschappelijk, sociaal, educatief of economisch georiënteerde projecten in de ruimste zin van het woord, met uitzondering van zuiver wetenschappelijke projecten. De jury bestaat uit dr. Christiane Seidel, prof. dr. Ton Naaijkens en prof. dr. Marcus Düwell.