The Power of Social Entrepreneurship: A Panel Discussion

tot

Dompel je onder in de wereld van sociaal ondernemerschap tijdens ons panel! Samen met drie inspirerende sociale ondernemers en onze academische expert ontdekken we wat het betekent om een positieve sociale impact te maken en tegelijkertijd een duurzaam bedrijfsmodel op te bouwen.

Meld je aan voor het panel

Over het evenement

Dit evenement wordt georganiseerd door het UU Centre for Entrepreneurship en Enactus UCU, de studentenorganisatie voor sociaal ondernemerschap aan UCU. Na een korte introductie over sociaal ondernemerschap door professor Niels Bosma beginnen we met de paneldiscussie, waarvoor we de (mede)oprichters van drie innovatieve sociale ondernemingen hebben uitgenodigd. Zij zullen hun persoonlijke ervaringen, inzichten en visies op (de toekomst van) sociaal ondernemerschap delen. Natuurlijk is er voldoende ruimte voor jullie vragen. Na afloop is er gelegenheid om te netwerken en na te praten onder het genot van een hapje en een drankje.

Maak kennis met onze ondernemers:

Monique Drent van The Swapshop: The Swapshop is een duurzaam mode-initiatief dat een revolutie teweeg wil brengen in de manier waarop we kleding consumeren. Ze bieden een platform voor individuen om tweedehands kleding te ruilen, om de een circulaire economie te bevorderen en textielafval te verminderen. Met een focus op duurzaamheid en community gevoel moedigt The Swapshop bewuste consumptie aan en stimuleert tegelijkertijd een gevoel van sociale verantwoordelijkheid.

Esther Smit van Oxious Talent FactoryOxious Talent Factory is een grootschalig naaiatelier dat wil laten zien dat maatschappelijke uitdagingen opgelost kunnen worden vanuit nieuwe business modellen. Het is een sociale onderneming gewijd aan het empoweren van personen met afstand tot de arbeidsmarkt, terwijl ze tegelijkertijd een duurzame transitie in de textielindustrie tegweeg brengen. Oxious Talent Factory laat zien dat een duale missie, maatschappelijke en ecologische impact, niet alleen nodig maar ook haalbaar is!

Jori Lamboo van Green Side: Green Side benut het volledige potentieel van materialen. Ze maken gepersonaliseerde notitieboekjes van oud schoolpapier en enveloppen van gerecyclede posters. Dit gebeurt in samenwerking met sociale werkplaatsen in verschillende Nederlandse steden. Green Side is toegewijd aan het creëren van duurzame oplossingen en het stimuleren van sociale impact door alles wat ze doen duurzaam, sociaal en lokaal te maken.

Maak kennis met onze academische expert: Het panel wordt bijgestaan door Niels Bosma, hoogleraar sociaal ondernemerschap aan de UU.

Voor wie?

Elke geïnteresseerde UU-student en/of Enactus-member! Er is geen voorkennis of voorbereiding nodig (maar bedenk van te voren een aantal vragen die je aan de sprekers wil stellen). Het evenement is gratis, registratie is verplicht. Laat het ons tijdig weten via e-mail als je last minute niet aanwezig kan zijn. De voertaal van het evenement is Engels.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
UU Auditorium (Kriekenpitplein 1, 3584 EC Utrecht)
Entree

Je kan je aanmelden via dit formulier.