Learning for Impact in a Changing World

Europees online event Onderwijs voor Professionals (1 dag, gratis)

tot

Gezien de voortdurende strijd met het coronavirus is besloten om het eucen-congres 2021 om te zetten naar een online event. In plaats van een breed congres met nevenactiviteiten, organiseert de Universiteit Utrecht op woensdag 2 juni een gratis, eendaags online evenement in de vorm van een 'expertseminar' met een plenaire opening en diverse workshops in lijn met de streams zoals aangekondigd voor het congres.

Eucen, het European University Continuing Education Network, behartigt de belangen van een groot aantal Europese universiteiten op het gebied van Continuing Education (onderwijs voor professionals).

Het volgende fysieke eucen-congres vindt plaats in Boedapest in 2022 (data nog niet bekend). Voor 2023 hopen we vanuit Universiteit Utrecht het congres in Utrecht te organiseren.

Veranderende rol universiteit

Het hoofdthema van het event blijft hetzelfde als het geplande congres: Learning for Impact in a Changing World en richt zich op de vraag hoe we als universiteiten professionals in staat stellen om in een dynamische maatschappelijke context zo goed mogelijk te presteren.

Het thema is opgedeeld in drie streams:

1. De impact van maatschappelijke veranderingen op University Continuing Education
  2. De toekomst van onderwijs en leren op een moderne werkplek
  3. University Continuing Education als core business van universiteiten

Deelname congres

Het congres is gericht op onderzoekers, docenten, beleidsmedewerkers en professionals en hun organisaties. We nodigen iedereen uit om zich aan te melden voor het event en hun ervaringen te delen in de discussies over onderwijs voor professionals

Op de congressite vind je meer informatie over het programma en hoe je je registreert. In april lees je op de site meer over de inhoudelijke sessies.

Meer info over de drie streams en het congres

Onderwijs voor Professionals

Onderwijs voor Professionals richt zich op werkenden met academische opleidingsvragen en staat direct in verbinding met ons onderzoek en onderwijs. Door samen met het werkveld onderwijsaanbod te ontwikkelen, helpen we professionals actuele en relevante problemen te identificeren en te leren werken aan oplossingen met de kennis van nu. Universiteit Utrecht streeft naar een consistent onderwijsaanbod voor professionals vanuit alle faculteiten en hubs vóór 2023.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Entree
Aanmelden

Ga naar https://www.uu.nl/en/education/eucen-2021/registration om je aan te melden. Je kan je aanmelden tot en met vrijdag 28 mei.

Congreswebsite