Video: omgaan met tekorten op de arbeidmarkt

Alle beroepsgroepen kampen momenteel met personeelstekorten, maar in de zorg, het primair onderwijs en de techniek zijn de tekorten echt nijpend. Wat weten we uit onderzoek over het aantrekken én behouden van nieuw personeel? Er wordt veel gekeken naar vrouwen die deeltijdwerken als deel van het probleem, maar gendernormen spelen ons parten in Nederland. Carina Schott en Ruth van Veelen delen inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en tips voor de praktijk in deze Future of Work video.

Dr. Carina Schott is verbonden aan het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap van de Universiteit Utrecht. Zij doet onderzoek op het snijvlak van Public Management en HRM in de publieke sector.
Dr. Ruth van Veelen is sociaal- en organisatiepsycholoog aan de Universiteit Utrecht is expert op het gebied van diversiteit op de werkvloer.