2019 Neve, R.; Eris, E. ; Weerman, F. ; Ljujic, V. Versteegt, I. (2019). Radicalisering in problematische jeugdgroepen. NSCR, Amsterdam
2018 Inge Versteegt, Vanja Ljujic, Frank Weerman and Fatima El Bouk. Terrorism and Adversity. Perceptions of adversity, socio-economic deprivation and ideology among detainees at Dutch terrorist units. NSCR, Amsterdam.
2017 Bertram-Troost, G.D., Kooij, van der, J.C., Miedema, S., Versteegt, I. & Nes,van, I. Personal Inspiration, Motivation and Worldview: Teachers in Dutch Christian Secondary Schools, in: Heimbrock, Hans Günter et al (eds). Taking Position. Muenster: Waxmann.
2016 Bertram-Troost, G.D., Versteegt, I, Kooij, J.C. van der, Nes, I. & Miedema, S. (2015). Docent zijn in het christelijk vo anno 2015. Over inspiratie, motivatie en levensbeschouwing van docenten. Narthex, 15 (4), 73-79.
2015 I. Versteegt. Levensbeschouwelijke Ontwikkeling, in: Jef de Schepper, Levensbeschouwing ontwikkelen. Handboek voor Pabo studenten. Kwintessens, Amersfoort.
2015 (with Gerdien Betram-Troost). Over eigenheid en openheid. Onderzoek naar de inspiratie, motivatie en levensbeschouwing van docenten in het voortgezet onderwijs. Verus, Woerden.
2012 Paper (with Marcel Maussen) Contesting the execution of Dutch asylum policy: citizen mobilization against expulsion of end-of-line asylum seekers. IMISCOE annual conference, Amsterdam
2012 Paper (with Marcel Maussen). Understanding policies of contestation. Contesting the execution of Dutch asylum policy. Interpretive Policy Analysis Conference 2012, Tilburg University
2012 Research report. Versteegt, Inge; Maussen, Marcel. Contested polices of exclusion: resistance and protest against asylum policy in the Netherlands. University of Amsterdam
2012 Versteegt, Inge; Maussen, Marcel. Contested policies of exclusion. The lamentable asylum cases of Mauro and Sahar. ACCEPT-Pluralism WP4 country report. European University Institute, and Robert Schuman Centre for Advanced Studies
2011 Versteegt, Inge; Maussen, Marcel. The Netherlands: Challenging Diversity in Education and School Life. ACCEPT-Pluralism WP3 country report. European University Institute, and Robert Schuman Centre for Advanced Studies
2010 Versteegt, Inge. Ph.D. Thesis: Diversiteit in de klas. Perspectieven van de leerkracht (Diversity in the classroom. Perceptions of teachers), Boxpress, Oisterwijk.
2006 Paper: “Ethnicity, national identity and teaching about religion in European context”
ISREV, International Seminar of Religious Education and Values
2008 Paper: “We are a Christian school, so…” Teachers' perspectives on religious education
and religious diversity in the classroom”
ISREV, International Seminar of Religious Education and Values
2006 Paper: “Love thy neighbour, kill the infidel” The psychology of religious beliefs and attitudes toward the other” NAES Conference, Istanbul: Intersections of race, ethnicity and religion
2006 Trimbos Instituut publication (onderzoekwerkzaamheden verricht voor:) Prof. Dr. Judith Wolf: Maat en baat van de vrouwenopvang. Trimbos Instituut, Utrecht
2004 M. Sc. Dissertation. Orthodoxe meiden onder druk : (gender)identiteit, geloofsbeleving en beeldvorming van orthodoxe jonge vrouwen: een vergelijking tussen Nederlandse 'streng' gereformeerde meiden en Turkse orthodox-islamitische meiden in Nederland.
2003 Article. Gezondheidszorg vaak etnocentrisch - Een gesprek met prof. dr. David Ingleby, in: Zebra Magazine, Thema: Gelijke behandeling : Vooroordelen en discriminatie in de gezondheidzorg. Jaargang: 2003, Nr: 3.