Publications
2023
Professional publications
Broekhuizen, M., Romijn, B., van Look, K., & van der Meer, T. (Eds.) (2023). Utrechts Kwaliteitskader voor educatie van het jonge kind: Vierde editie.
2021
Scholarly publications
Sluijs, J. P., Gilissen, H. K., & van Look, K. (2021).
Applying Physical Education Methods to Skills Teaching of Law Students. In
Proceedings of the 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’21) (pp. 1369-1376).
https://doi.org/10.4995/HEAD21.2021.13047 2019
Scholarly publications
Hooge, E. H., Moolenaar, N. M.
, van Look, K. C. J., Janssen, S. K., & Sleegers, P. J. C. (2019).
The role of district leaders for organization social capital.
Journal of Educational Administration,
57(3), 296-316.
https://doi.org/10.1108/JEA-03-2018-0045Professional publications
Slof, B., van Zwieten, J., Hagemeijer, R. E., Hulshof, C. D., van Look, C. J., & Janssen, J. J. H. M. (2019). Leerlijn presenteren voor de bacheloropleiding Onderwijswetenschappen. Faculteit Sociale Wetenschappen, Universiteit Utrecht.
2018
Professional publications
van Look, C. J., Broekhuizen, M. L., Damhuis, C. M. P., Henrichs, L. F., Hornstra, T. E., de Jong, E. M., de Kleijn, R. A. M., van Leest, A. M. C., van Aarsen, E., Bomhof, M., de Wit, W., Bisschop, P.
, & van Tartwijk, J. W. F. (2018).
Onderwijskansen in Utrecht.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/376903/Rapport_Onderwijskansen_in_Utrecht.pdf?sequence=1 2017
Professional publications
Henrichs, L. F., Damhuis, C. M. P., Trooster, C. S. M., van Look, C. J., Be, M. S. Y., & Schot, W. D. (2017).
Interactievaardigheden in de kinderopvang: Een onderzoek naar ervaren effecten van de trainingen ’TINK’ en “Oog voor Interactie”. Utrecht University.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2017/06/16/interactievaardigheden-in-de-kinderopvanghttps://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/356069/1.pdf?sequence=1 2016
Professional publications
de Kleijn, R. A. M., Prins, F. J., Lutz, C.
, van Look, C. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2016).
Formatief toetsen en leerlingmotivatie. In D. Sluijsmans, & R. Kneyber (Eds.),
Toetsrevolutie: Naar een feedbackcultuur in het voortgezet onderwijs (pp. 66-78). Phronese.
http://www.toetsrevolutie.nl 2015
Professional publications
van Tartwijk, J., Wubbels, T., & van Look, K. (2015). Verschil maken met Onderwijs: Leren en laten leren. In W. Koops, B. Levering, M. de Winter, J. van Tartwijk, & M. Pieper (Eds.), In de schoolbanken: De complexe en dynamische wereld van het onderwijs (pp. 41-54). SWP.
Other output
de Kleijn, R. A. M., Prins, F. J., Lutz, C., van Look, C. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2015). A review on the impact of assessment on learner motivation. Paper presented at EARLI , Cyprus, United Kingdom.
de Kleijn, R. A. M., Prins, F. J., Lutz, C., van Look, C. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2015). A systematic review on the impact of assessment on learner motivation. Paper presented at AERA, Chicago, United States.
de Kleijn, R. A. M., Prins, F. J., Lutz, C., van Look, C. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2015). De invloed van verschillende toetsvormen op motivatie in diverse leeromgevingen. Paper presented at ORD, Leiden, Netherlands.