C.J. (Karin) van Look MSc

Martinus J. Langeveldgebouw
Heidelberglaan 1
Kamer E3.40
3584 CS Utrecht

C.J. (Karin) van Look MSc

Educational Consultant/Trainer
Educational Development & Training
+31 6 19 943 014
c.j.vanlook@uu.nl

Publications

2023

Professional publications

Broekhuizen, M., Romijn, B., van Look, K., & van der Meer, T. (Eds.) (2023). Utrechts Kwaliteitskader voor educatie van het jonge kind: Vierde editie.

2021

Scholarly publications

Sluijs, J. P., Gilissen, H. K., & van Look, K. (2021). Applying Physical Education Methods to Skills Teaching of Law Students. In Proceedings of the 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’21) (pp. 1369-1376). https://doi.org/10.4995/HEAD21.2021.13047

2019

Scholarly publications

Hooge, E. H., Moolenaar, N. M., van Look, K. C. J., Janssen, S. K., & Sleegers, P. J. C. (2019). The role of district leaders for organization social capital. Journal of Educational Administration, 57(3), 296-316. https://doi.org/10.1108/JEA-03-2018-0045

Professional publications

Slof, B., van Zwieten, J., Hagemeijer, R. E., Hulshof, C. D., van Look, C. J., & Janssen, J. J. H. M. (2019). Leerlijn presenteren voor de bacheloropleiding Onderwijswetenschappen. Faculteit Sociale Wetenschappen, Universiteit Utrecht.

2018

Professional publications

van Look, C. J., Broekhuizen, M. L., Damhuis, C. M. P., Henrichs, L. F., Hornstra, T. E., de Jong, E. M., de Kleijn, R. A. M., van Leest, A. M. C., van Aarsen, E., Bomhof, M., de Wit, W., Bisschop, P., & van Tartwijk, J. W. F. (2018). Onderwijskansen in Utrecht.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/376903/Rapport_Onderwijskansen_in_Utrecht.pdf?sequence=1

2017

Professional publications

Henrichs, L. F., Damhuis, C. M. P., Trooster, C. S. M., van Look, C. J., Be, M. S. Y., & Schot, W. D. (2017). Interactievaardigheden in de kinderopvang: Een onderzoek naar ervaren effecten van de trainingen ’TINK’ en “Oog voor Interactie”. Utrecht University. https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2017/06/16/interactievaardigheden-in-de-kinderopvang
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/356069/1.pdf?sequence=1

2016

Professional publications

de Kleijn, R. A. M., Prins, F. J., Lutz, C., van Look, C. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2016). Formatief toetsen en leerlingmotivatie. In D. Sluijsmans, & R. Kneyber (Eds.), Toetsrevolutie: Naar een feedbackcultuur in het voortgezet onderwijs (pp. 66-78). Phronese. http://www.toetsrevolutie.nl

2015

Professional publications

van Tartwijk, J., Wubbels, T., & van Look, K. (2015). Verschil maken met Onderwijs: Leren en laten leren. In W. Koops, B. Levering, M. de Winter, J. van Tartwijk, & M. Pieper (Eds.), In de schoolbanken: De complexe en dynamische wereld van het onderwijs (pp. 41-54). SWP.

Other output

de Kleijn, R. A. M., Prins, F. J., Lutz, C., van Look, C. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2015). A review on the impact of assessment on learner motivation. Paper presented at EARLI , Cyprus, United Kingdom.
de Kleijn, R. A. M., Prins, F. J., Lutz, C., van Look, C. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2015). A systematic review on the impact of assessment on learner motivation. Paper presented at AERA, Chicago, United States.
de Kleijn, R. A. M., Prins, F. J., Lutz, C., van Look, C. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2015). De invloed van verschillende toetsvormen op motivatie in diverse leeromgevingen. Paper presented at ORD, Leiden, Netherlands.