Versterk de lijn in je opleiding met de leerlijnentool

• Duur3 uur
  • Startmomentin overleg
  • VoertaalNederlands
  • DiplomeringCertificaat
  • Prijs€235

Tijdens deze workshop ga je aan de slag met de online tool die is ontwikkeld om leerlijnen in het curriculum visueel zichtbaar te maken. Je maakt een eigen leerlijn in de leerlijnentool, bijvoorbeeld op het gebied van academische vaardigheden. Gedurende de workshop wordt duidelijk welke keuzes gemaakt moeten worden bij het vormgeven van leerlijnen en hoe je de tool kunt gebruiken om de samenhang in het onderwijs te versterken.

Al enkele jaren werken uiteenlopende opleidingen binnen de Universiteit Utrecht met de leerlijnentool. De online tool is makkelijk in het gebruik en flexibel aan te passen aan de specifieke wensen van de opleidingen. De tool is door alle opleidingen van Universiteit Utrecht te gebruiken. Elke opleidings- of leerlijncoördinator kan zelf een leerlijn aanmaken. Ook een groeiend aantal opleidingen buiten de Universiteit Utrecht werkt inmiddels met de leerlijnentool. Onderwijsinstellingen kunnen onder bepaalde voorwaarden de leerlijnentool over nemen.

Meer informatie over de leerlijnentool vind je hier.

Workshop

Wil je de mogelijkheden van de leerlijnentool verkennen? Of wil je hulp bij het aanscherpen of vernieuwen van een leerlijn die al in de tool staat? De workshop biedt uitkomst. Daarnaast is er ruimte voor individuele consultatie over het werken met de leerlijnentool, waarbij je vragen kan voorleggen aan één van de workshopleiders.

De workshop is momenteel niet gepland. Heb je interesse? Neem dan contact op met Joris Veenhoven.

Bestemd voor

Docenten, opleidingscoördinatoren en onderwijsontwikkelaars die met de leerlijntool werken (zowel van de UU als andere instellingen in het HO)

Ontwikkelaars van de leerlijnentool

De leerlijnentool is ontwikkeld door het H&S webteam, onder leiding van dr. Leoniek Wijngaards-de Meij (Faculteit Sociale Wetenschappen, UU) en met begeleiding van dr. Joris Veenhoven en drs. Lonneke Schellekens (Onderwijsadvies & Training, UU). De ontwikkeling is gefinancierd door de Faculteit Sociale Wetenschappen en het Utrechts Stimuleringsfonds Onderwijs Universiteit Utrecht.

Prijs

De kosten zijn afhankelijk van de maatwerkafspraken. De wensen en het aantal deelnemers bepalen mede de prijs. Op verzoek kan een kostenindicatie worden gegeven.

Kosten voor UU-docenten

UU-docenten kunnen gebruikmaken van O&T eenheden (mits beschikbaar) of deelnemen tegen gereduceerd tarief. In beide gevallen in overleg met de eigen faculteit.

Incompany

Dit betreft een incompanycursus. Data en locatie worden in overleg vastgesteld. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.

Dr. Joris Veenhoven

Heb je een (onderwijskundige) vraag, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een incompanytraining of adviestraject op maat? We denken graag met je mee.

Neem contact met ons op via: onderwijsadviesentraining@uu.nl of 030 253 2261.

Over Onderwijsadvies & Training

Onderwijsadvies & Training traint onderwijsprofessionals gedurende hun hele loopbaan. Wij bieden maatwerkoplossingen bij onderwijsvraagstukken, en geven scholen en opleidingen onderwijskundig advies. We verbinden kennis uit de wetenschap met de onderwijspraktijk om tot nieuwe perspectieven te komen. Onderwijsadvies & Training is onderdeel van de Universiteit Utrecht.

Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Op alle diensten van Onderwijsadvies & Training zijn betalings- en annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Volg ons via: