Filius, R. M., De Kleijn, R. A. M., Uijl, S. G., Prins, F. J., Van Rijen, H. V., & Grobbee, D. E. (2019). Audio peer feedback to promote deep learning in online education. Journal of Computer Assisted Learning. https://doi.org/10.1111/jcal.12363
Westerlaken, M., Christiaans-Dingelhoff, I., Filius, R. M., De Vries, B., De Bruijne, M. C., van Dam, M. J. (2019). Blended Learning for Postgraduates; an Interactive Experience. BMC Medical Education, 19:289. https://doi.org/10.1186/s12909-019-1717-5
Filius, R. M., De Kleijn, R. A. M., Uijl, S. G., Prins, F. J., Van Rijen, H. V. M., & Grobbee, D. E. (2018c). Strengthening dialogic peer feedback aiming for deep learning in SPOCs. Computers and Education. 125(10), pp. 86-100. https://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2018.06.004.
Filius, R. M., De Kleijn, R. A. M., Uijl, S. G., Prins, F. J., Van Rijen, H. V. M., & Grobbee, D. E. (2018b). Promoting deep learning through online feedback in SPOCs. Frontline Learning Research, 6(2), 92. https://doi.org/10.14786/flr.v6i2.350.
Filius, R.M., De Kleijn, R.A.M., Uijl, S.G., Prins, F.J., Van Rijen, H.V.M. & Grobbee, D.E. (2018a). Challenges concerning deep learning in SPOCs. International Journal Technology Enhanced Learning, 10(1-2), 111-127. https://doi.org/10.1504/IJTEL.2018.088341
Uijl, S., Filius, R., & Ten Cate, O. (2017). Student Interaction in Small Private Online Courses. Medical Science Educator, 27(2), 237. http://dx.doi.org/10.1007/s40670-017-0380-x
Akkerman, S. F. & Filius, R. M. (2011). The use of Personal Digital Assistants as Tools for Work-Based Learning in Clinical Internships. Journal of Research on Technology in Education. 43(4), 325-341.
Filius, R., De Jong, J. A., & Roelofs, E. C. (2000). Knowledge management in the HRD office: a comparison of three cases. Journal of Workplace Learning, 12(7), 286-295. https://doi.org/10.1108/13665620010353360
Filius, R. M., De Kleijn, R. A. M., Uijl, S. G., Prins, F. J., Van Rijen, H. V., & Grobbee, D. E. (2018d). Uitdagingen bij het stimuleren van diep leren in SPOCs. Onderzoek van Onderwijs, 47(2), 7-9.
Filius, R.M. & Verdonk, N. (2017). Spocs in de Spotlights. Opleiding & Ontwikkeling, 30(1), 12-17.
Filius, R.M. & Van Trigt, M. (2017). Peer feedback en peer assessment in online onderwijs - peer feedback in internationale setting bij Klinische Epidemiologie. SURF rapport.
Van Keeken, P., Filius, R., Wild, U., Van der Woert, N., & Baas, M. (2015). Reaching new target groups through open and online education. In: Trend Report Open and Online Education 2015. 27-33. Utrecht, the Netherlands: SURFnet.
Filius, R. M. (2012). De e-moderator: voorwaarde voor succesvol online onderwijs. Opleiding & Ontwikkeling, 25(2), 38-43
Filius, R. M., & Kresin, F. J. (2010). ICT als ondersteuning van onderwijs, opleiden en leren: wat staat ons te wachten? In: Handboek Effectief Opleiden, 7(9-3), 89-124.
Filius, R., & Akkerman, S. (2010). Didactische meerwaarde van de PDA tijdens coschappen: Mobiel leren. Opleiding & Ontwikkeling, 23(2), 44-49.
Filius, R. & Lam, I. (2010). Ervaringen met weblectures. Onderwijsinnovatie, 2(3), 30-34. Filius, R. (2007). Communities of practice: leren van en met elkaar. Opleiding & Ontwikkeling, 20(6), 22-27.
Filius, R. M. (2007). Een wereld te winnen! Leermogelijkheden van virtuele werelden. Opleiding & Ontwikkeling, 20(11),19-23.
Filius, R. (2008). De huiskamer als cursuslokaal. Flexibel leren met weblectures. Develop, 8(4), 30-41.
Filius, R. M. & Kresin, F.J. (2006). Kennismanagement stimuleren en faciliteren met kennisportalen. Handboek Effectief Opleiden, 18(6), 34.
Filius, R. & De Zeeuw, J. (1999). Performance ontwikkeling: competentiegericht of functiegericht? Een ontdekkingstocht. Schlusmans, K., R. Slotman, C. Nagtegaal & G. Kinkhorst (Red.). Competentiegerichte leeromgevingen (pp.79-91). Utrecht, the Netherlands: Lemma.
Filius, R. & De Zeeuw, J. (1999). Een krachtig middel: Simulatie bij performance development. Gids voor Personeelsmanagement, 78(5), pp. 53-59.
Filius, R. M. & Jong, J. A. (1998). Je brengt elkaar op ideeën: Kennismanagement in de opleidingskundige praktijk. Opleiding & Ontwikkeling, 11(5), 15-19.