Mijn onderzoeksactiviteiten beslaan voornamelijk het begeleiden van pronovendi.
Naam promovendus |
Werktitel |
Dagelijks begeleider |
Overige copromotoren medepromotoren |
|
UU docenten |
||
Lia Voerman (IVLOS) |
Feedback door docenten |
Prof. Dr. Paulien Meijer (UU) |
Prof. dr. Fred Korthagen |
|
HBO docenten |
||
Freddy Veltman (Hogeschool Rotterdam) |
Competence based higher education and electronic learning environments |
Dr. Jan Streumer (lector In-Holland) |
|
Eric Poldner (InHolland) |
Leidt het zichtbaar maken van competenties met behulp van ICT-tools tot een betere reflectie op de praktijk? |
Dr Marieke van der Schaaf (UU) |
Dr. Guus Wijngaards (lector InHolland) Prof. Dr. J. Van Tartwijk (UU) |
Overige externe promovendi |
|
|
|
Jos Baeten (CitoWoz) |
Peerfeedback in Virtual action learning |
|
Prof. Dr. A. Pilot (UU) |
Elham Akbari (Iran) |
Facebook and peerfeedback and learning |
Dr. J. Janssen |
Prof. dr. A. Pilot (UU) |
|
|
|
|
Promoties aan andere universiteiten |
|
|
|
Esther van Popta (Han) |
Reflectie en feedback in virtual action learning |
Dr M. Kral (lector HAN) |
Prof. Dr. R. Martens (OU) |
Simone Schenk (Avans) |
Ontwikkelings-gerichte functionerings-geprekken |
Dr P. Janssen (lector Avans) |
Prof. Dr. R. Poell (UVT) |
|
MBO-docenten |
||
Paolo Moekotte (ROC van Twente) |
Veranderde jeugd: netwerken van jongeren buiten de school |
Dr Henk Ritzen (lector ROC van Twente) |
Prof. Dr. S. Brand-Gruwel (OU) |
Ton Biessels (Ministerie van Justitie) |
Leren van topcoaches |
|
Dr. Rob Blomme (Universiteit Nijenrode) |
Karin Derksen (zelfstandig adviseur) (promoveert aan de VU) |
Ontwikkelings-ruimte in teams |
Prof. Dr. Leon.de Caluwe (VU) |
|
Sijko Wierenga (Cap Gemini) |
Conserverende krachten in de organisatiecultuur van scholen |
Dr Frans Kamsteeg (VU) |
Prof. Dr. M. Veenswijk (VU) |
Proefschriften begeleid door prof. Dr. P.R.J. Simons
51
Groot, E. de (2012, mei 22). Learning of veterinary professionals in communities : using the theory of critically reflective work behaviour with regard to evidence based practice. UU Universiteit Utrecht (179 pag.) ( Utrecht University). Prom./coprom.: prof. dr. P. van Beukelen, prof. dr. P.R.J. Simons, dr. A.D.C. Jaarsma & dr. M.D. Endedijk.
50.
Verbeeten, H.M.J.M. (2011, december 16). Invoering van een gedigitaliseerde onderwijspraktijk - Deel B : Patronen van interventies in een model van organisatieleren en leiderschapspraktijken in samenwerking met Marleen Rikkerink. UU Universiteit Utrecht. Prom./coprom.: prof. dr. P.R.J. Simons & J.G.G. Zuylen.
49.
Rikkerink, M. (2011, december 16). Invoering van een gedigitaliseerde onderwijspraktijk - Deel A : Patronen van interventies in een model van organisatieleren en leiderschapspraktijken in samenwerking met Henk Verbeeten. UU Universiteit Utrecht Prom./coprom.: prof. dr. P.R.J. Simons & J.G.G. Zuylen.
48.
Brouwer, P. (2011, november 15). Collaboration in teacher teams. UU Universiteit Utrecht. Prom./coprom.: prof. dr. P.R.J. Simons, prof. Dr. A.F.M. Nieuwenhuis & prof. dr. M. Brekelmans.
47.
Van Veldhuizen, G.G. (2011, February 11th). Werkend leren, lerend werken: professionele ontwikkeling van docenten in persoonlijk en organisatieperspectief. Utrecht University. Prom / coprom: prof.dr. P.R.J. Simons & dr H. Ritzen.
46
Van den Beemt (2010, december 17th). Interactive media practices of young people: origins, backgrounds, motives and patterns. Utrecht University. Prom / coprom: prof dr. P.R.J. Simons & dr. S.A.M. Akkerman.
45
Zitter, I.I. (2010, february 04). Designing for Learning : Studying learning environments in higher professional education from a design perspective. UU Universiteit Utrecht , 4 februari.. Prom./coprom.: prof. dr. E. de Bruijn, prof. dr. P.R.J. Simons & prof. dr. Th.J. ten Cate.
44
Oemar Saïd, E. (2009). De Da Vinci Case. Een onderzoek naar de relaties tussen vernieuwende leeromgevingen en de motivatie en regulatievoorkeuren van leerlingen in het MBO. Eindhoven School of Education, December 21st). Prom./coprom.: prof. dr. Th.C.M. Bergen, prof. dr. P.R.J. Simons & dr. P. den Brok.
43
Efimova, L. (2009). Passion at work: blogging practices of knowledge workers. Universiteit Utrecht, June 22nd Prom./coprom.: prof. Dr. P.R.J. Simons, Prof. Dr. R. De Hoog, dr. E. Faber
42
Rosenfeld, M.N. (2008). Developing teacher sensitivity to individual learning differences. Studies on increasing teacher effectiveness. Universiteit Utrecht 27 oktober. Prom./coprom.: prof. dr. J.G.L.C. Lodewijks, prof. dr. P.R.J. Simons & prof. dr. J.D.H.M. Vermunt.
41
Coenders, M.J.J. (2008). Leerarchitectuur. Een exploratief onderzoek naar de relatie tussen ruimte en leren in werksituaties en het ontwerpen voor leren dichtbij de praktijk. Universiteit Utrecht . 24 oktober. Prom./coprom.: prof. dr. P.R.J. Simons & prof. dr. T.H. Homan.
40.
Leijen, Ä. (2008). The reflective dancer: ICT support for practical training. UU Universiteit Utrecht 20 juni. Prom./coprom.: prof. dr. P.R.J. Simons, dr. J.I. Lam, dr. E.M.M. Wildschut & dr. W.F. Admiraal.
39.
Pol, J. van der (2007). Facilitating online learning conversations. Universiteit Utrecht,3 juli. Promotoren: prof. dr. P.R.J. Simons & dr. W. Admiraal
38.
Ruijters, M.P.C. (2006). Liefde voor leren: over diversiteit van leren en ontwikkelen in en van organisaties. Utrecht: Universiteit Utrecht, 22 december. Promotor: prof. Dr. P.R.J. Simons
37.
Berings, M.G.M.C. (2006). On-the-job learning styles: conceptualization and instrument development for the nursing profession. Tilburg: Universiteit van Tilburg, 10 oktober Promotoren: prof. dr. R. Poell en prof. dr. P.R.J. Simons
36.
Akkerman, S. (2006). Strangers in dialogue: academic collaboration across boundaries.Utrecht: Universiteit Utrecht, 23 juni. Promoteren: prof. dr. P.R.J. Simons en dr. W. Admiraal
35.
Zomer, P. (2006). The team confrontation method. Nijmegen: Radboud Universiteit. 24 april. Promotor: prof. Dr. H. Hermans en Prof. Dr. P.R.J. Simons
34.
Van Driel L. (2006). Professionalisering in school. Universiteit Utrecht. 4 april. Promotoren: Prof. dr. P.R.J. Simons en dr. J.G.G. Zuylen.
33.
Doornbos, A.J. (2006). Work related learning at the Dutch police force. Nijmegen Radboud Universiteit. 8 Maart.. Promotoren: prof.dr. P.R.J. Simons, dr. S. Bolhuis en dr. E. Denessen.
32.
De Laat, M.F. (2006). Newtworked learning. Utrecht University, 3 februari. Promotoren: prof. dr. P.R.J. Simons; copromotor: dr. E. Wenger.
31.
Van der Meijden, H. (2005). Computer supported collaborative learning. Radboud Universiteit Nijmegen. 12 September. Promotoren: Prof. Dr. P.R.J. Simons, dr E. Denessen & dr. F. de Jong
30.
Van Biene, M. (2005). Wederkerig leren: onderzoek naar georganiseerde leerondersteuning voor mensen met een verstandelijke beperking en professionals [Reciprocal learning]. 12 Januari . Universiteit Utrecht. Promotor: Prof. Dr. P.R.J. Simons
29.
Vitalis, E. (2004). Mental imagery, learning styles and text comprehension. Radboud University Nijmegen, 20 December. Promotoren: prof.dr P.R.J. Simons, prof. dr. F. Mönks en dr. C. Michels
28.
De Vries, A. (2004). Ervaringsleren cultiveren: onderzoek in eigen werk [Cultivating experiential learning: research in one’s own practice]. Universiteit Utrecht. Promotoren: prof. dr. P.R.J. Simons & prof. dr. K. Gravemeijer.
27.
Rijborz, D. (2003). Leren onderzoeken [Learning how to do research]] Amsterdam: Vrije Universiteit van Amsterdam, 8 September. Promotoren: Prof. Dr. P.R.J. Simons& dr. J. van der Schee
26.
Blomme, R.J.(2003). Alignement: een studie naar de relatie tussen organiseerprocessen en individuele en organisatiecompetenties [Alignement: a study into the relations between organsising processes and individual and organisational competences].Universiteit Utrecht. Promotor : Prof. Dr. P.R.J. Simons
25.
Veldhuis-Diermanse, E. (2002). CSCLearning: participation, learning activities and knowledge construction in computer-supported collaborative learning in higher education. Wageningen: Universiteit Wageningen. Promotoren: prof. Dr. M. Mulder en Prof. Dr. P.R.J. Simons
24.
Postma, E. (2002). Leren van een gemeentelijke herindeling. Utrecht: Universiteit Utrecht. Promotoren: Prof. Dr P.R.J. Simons, Dr. C. Michels en Dr.Ir. J. Germans
23.
De La Caridad Perez Mato, D. (2001) Academic Underachievement in Cuban University Students : a cognitive perspective in the problem solving context.? Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotor Prof.dr. P.R.J. Simons
22.
Bolhuis, S.M.(2000). Naar zelfstandig leren: Wat doen en denken docenten? Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons en Dr. M.J.M. Voeten
21.
Basten, F.M.R.C. (2000). Metaforen en verhalen over organisatiewetenschap en onderwijsinnovatie. Een leergeschiedenis. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons en Prof.dr. D. Wildemeersch
20.
Zuylen, J.G.G. (1999). Professionalisering van docenten. Een instrumentarium voor lesobservatieprojecten. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotor Prof.dr. P.R.J. Simons
19.
Kwakman, C. H. E. (1999). Leren van docenten tijdens de beroepsloopbaan. Studies naar professionaliteit op de werkplek in het voortgezet onderwijs. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons, Prof.dr. J.H.G.I. Giesbers en Dr. M.J.M. Voeten
18.
Klarus, R. (1998). Competenties erkennen. Een studie naar modellen en procedures voor leerwegonafhankelijke beoordeling van beroepscompetenties. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. B.W.M. Hövels en Prof.dr. P.R.J. Simons
17.
Van Dijk, H. (1998). Kaarten kiezen. Onderzoek naar de effecten van keuzevrijheid van leerlingen in het eerste leerjaar van het voortgezet onderwijs op het verwerven van kaartvaardigheden. Amsterdam: Vrije Universiteit. Promotoren Prof.dr. J. van Westrhenen, Dr. J.A. van der Schee en Prof.dr. P.R.J. Simons
16.
Stapelkamp, A. (1998). Evaluatie van en feedback op lesgedrag. Een onderzoek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Faculteit Educatie, Lerarenopleiding Basisonderwijs. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotor Prof.dr. P.R.J. Simons
15.
Onstenk, J. H. A.M., (1997). Lerend leren werken. Brede vakbekwaamheid en de integratie van leren, werken en innoveren. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons en Prof.dr. J. van Hoof
14.
Biemans, H.J.A. (1997). Fostering activation of prior knowledge and conceptual change. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotor Prof.dr. P.R.J. Simons
13.
Oudenhoven, D.A.J.M. (1997). Beroeps- en opleidingsprofiel voor leraren speciaal onderwijs. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons , Dr. J.T.A. Bakker en Dr. D.J. van Vierssen
12.
Peters, P. T. M. (1997). Beoordeling van kwaliteit en studeerbaarheid van opleidingen. Een onderzoek bij negen opleidingen fysiotherapie. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons en Dr. C.G.J. Michels
11.
Van der Zijpp, T.J. (1996). Het trainen van kaartvaardigheden. De effecten van inhoudelijke differentiatie en strategische hulp op het verwerven van kaartvaardigheden door leerlingen in het eerste leerjaar van het voortgezet onderwijs. Amsterdam: Vrije Universiteit. Promotoren Prof.dr. J. van Westrhenen, Dr. J.A. van der Schee en Prof.dr. P.R.J. Simons
10.
Smeets, E.F.L. (1996). Multimedia op school. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons en Dr. T. Mooij
9.
Brand-Gruwel, F.L.J.M. (1995). Onderwijs in tekstbegrip. Een onderzoek naar het effect van strategisch lees- en luisteronderwijs bij zwakke lezers. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons, Dr. C.A.J. Aarnoutse en Dr. K.P. van den Bos
8.
Koerts, E.M. (1995). De ondernemende leerling. Een onderzoek naar het leren studeren door Havlot-schematiseren in het kader van zelfstandig leren. Tilburg: Katholieke Universiteit Brabant. Promotoren Prof.dr. L.F.W. de Klerk en Prof.dr. P.R.J. Simons
7.
Ebbens, S.O. (1994). Op weg naar zelfstandig leren, effecten van nascholing. Effecten van het schoolverbeteringsproject "Alle leerlingen bij de les!" met een perspectief op de nascholing van docenten ten behoeve van de ontwikkeling van het zelfstandig leren van leerlingen. Nijmegen: Katholieke Universiteit. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons en Dr. R. Lamberigts
6.
Baltussen, M.W.J. (1993). 7 Trainingsvarianten voor rekenproblemen: een vergelijkend onderzoek uitgevoerd bij moeilijk lerende kinderen en kinderen met leerproblemen. 's Hertogenbosch: Katholieke Pedagogisch Centrum. Promotoren Prof.dr. P.R.J. Simons, Prof. dr. J. Dumont en Dr. E. van Lieshout
5.
Teurlings, C.C.J.(1993). Leren tekstverwerken: een nieuw perspectief. Tilburg: Katholieke Universiteit Brabant. Promotoren Prof.dr. L.F.W. de Klerk en Prof.dr. P.R.J. Simons
4.
Koper, E.J.R. (1992). Studieondersteuning met behulp van de computer. Heerlen: Open Universiteit. Promotoren Prof.dr. L.F.W. de Klerk, Prof.dr. P.R.J. Simons en Prof.dr. H.C. de Wolf
3.
Vermunt, J.D.H.M. (1992). Leerstijlen en sturen van leerprocessen in het hoger onderwijs. Naar procesgerichte instructie in zelfstandig denken. Tilburg: Katholieke Universiteit Brabant. Promotoren Prof.dr. L.F.W. de Klerk en Prof.dr. P.R.J. Simons
2.
De Jong, F.P.C.M. (1992). Zelfstandig leren. Regulatie van het leerproces en leren reguleren: een procesbenadering. Tilburg: Katholieke Universiteit Brabant. Promotoren Prof.dr. L.F.W. de Klerk en Prof.dr. P.R.J. Simons
1.
Ali, K.S. (1990). Instructiestrategieën voor het activeren van preconcepties. Tilburg: Katholieke Universiteit Brabant. Promotoren Prof.dr. L.F.W. de Klerk en Prof.dr. P.R.J. Simons