Drs. Peter van der Meer

Drs. Peter van der Meer

Universitair docent
Sectie Entrepreneurship
p.o.vandermeer@uu.nl

Be aware that only I only worked on the publications that are related to business, marketing or entrepreneurship... I'm not so allround that I can write life-science related articles. Peter van der Meer is a common name in The Netherlands (I have requested the articles to be deleted from the list).

Publicaties

2022

Wetenschappelijke publicaties

van der Velden, J., Asselbergs, F. W., Bakkers, J., Batkai, S., Bertrand, L., Bezzina, C. R., Bot, I., Brundel, B., Carrier, L., Chamuleau, S., Ciccarelli, M., Dawson, D., Davidson, S. M., Dendorfer, A., Duncker, D. J., Eschenhagen, T., Fabritz, L., Falcão-Pires, I., Ferdinandy, P., ... Thum, T. (2022). Animal models and animal-free innovations for cardiovascular research: current status and routes to be explored. Consensus document of the ESC working group on myocardial function and the ESC Working Group on Cellular Biology of the Heart. Cardiovascular Research. https://doi.org/10.1093/cvr/cvab370

2018

Wetenschappelijke publicaties

van der Meer, P. (2018). Ondernemerschap in hoofdlijnen. (4 ed.) Noordhoff Uitgevers.

2017

Vakpublicaties

van der Meer, P. O., Smetsers, D., & de Jong, J. P. J. (2017). Gebruik van social media door ondernemers. Kamer van Koophandel. https://www.kvk.nl/download/Publicatie_socialmedia_20170607_DEF_tcm109-439575.pdf

2014

Vakpublicaties

van der Meer, P. (2014). Ondernemerschap in hoofdlijnen: een integrale plan-aanpak. Noordhoff Uitgevers.

2012

Wetenschappelijke publicaties

van der Meer, P. O., & Grift, Y. K. (2012). An exploratory study on firm performance during the credit crunch: what do bankers think? (Discussion Paper Series / Tjalling C. Koopmans Research Institute ; Vol. 12, No. 25). UU USE Tjalling C. Koopmans Research Institute.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/272565/12-25.pdf?sequence=1
Farrington, S. M., Venter, D. J. L., Schrage, C. R., & van der Meer, P. O. (2012). Entrepreneurial Attributes of Undergraduate Students: A Three Country Comparison Revisited. SAJEMS NS, 15(4), 333-351.
van der Meer, P. O. (2012). Het Ondernemingsplan. In R. van Hagen, & I. Onrust (Eds.), Communicatie Compleet, Voor Commercieel Economen (pp. 279-290). Noordhoff Uitgevers.

2010

Wetenschappelijke publicaties

van der Meer, P. O. (2010). De zeven clusters voor crisisbestendigheid: een zoektocht naar verklaringen waarom het ene bedrijf wel goed blijft presteren en het andere bedrijf niet. Samhoud.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/321974/Crisisbestendigheid.pdf?sequence=1
van der Meer, P. O. (2010). Ondernemerschap in Hoofdlijnen, een integrale plan-aanpak. Noordhoff Uitgevers.

2008

Vakpublicaties

van der Meer, P. O. (2008). Van Goed naar Goud: een zoektocht naar succsfactoren van Nederlandse ondernemingen over de periode 1997 – 2005. In K. Koendjbiharie, & J. P. Simons (Eds.), Grip op Ondernemen: Van Goed naar Goud (pp. 8-18). Millian.

2007

Wetenschappelijke publicaties

van der Meer, P. O., & Matser, I. A. (2007). Externe trends: Kansen of Bedreigingen. Podosopia, 20-21.

Vakpublicaties

van der Meer, P. O., & Jager, E. (2007). Van Goed naar Goud: een zoektocht naar succsfactoren van Nederlandse onderne-mingen over de periode 1997 – 2005. In Eiffel (Ed.), Grip op Ondernemen: Van Goed naar Goud (pp. 27-50). Eiffel.

2005

Vakpublicaties

van der Meer, P. O. (2005). Ondernemerschap in hoofdlijnen. Een integrale aanpak. Wolters-Noordhoff.

2004

Vakpublicaties

van der Meer, P. O., & Matser, I. A. (2004). Ondernemerschap in het Onderwijs: Leerlingen Moeten Leren Vissen. Tijdschrift voor het Economisch Onderwijs, 137-139.