Publicaties
2007
Wetenschappelijke publicaties
Veenhoven, J., & Stokking, K. M. (2007). Begeleiden van leerlingonderzoek. Pedagogische Studiƫn, 84(3), 207-223.
2004
Wetenschappelijke publicaties
Veenhoven, J., Stokking, K. M., & Kanselaar, G. (2004).
Het toetsen van de beheersing van vaardigheden van leerlingen voor het ontwerpen van onderzoek bij aardrijkskunde. In T. Wubbels, & G. Kanselaar (Eds.),
ORD2004: Onderwijsonderzoek in Nederland en Vlaanderen Onderwijskunde Universiteit Utrecht.
http://edu.fss.uu.nl/ord Veenhoven, J. (2004). Begeleiden en beoordelen van leerlingonderzoek. Een interventiestudie naar het leren ontwerpen van onderzoek in de tweede fase bij aardrijkskunde. [Doctoral thesis 1 (Research UU / Graduation UU), Utrecht University]. UU.
2003
Overige resultaten
Veenhoven, J., Kanselaar, G., & Stokking, K. M. (2003). Begeleiding van leerlingen bij de ontwikkeling van onderzoeksvaardigheden bij aardrijkskunde in het studiehuis. 174-175. Abstract from Unknown event, Asilomar, USA.
1998
Populariserende publicaties
Huijser, J. L., Jong, E., & Veenhoven, J. (1998). Discussieren over visie. Van twaalf tot achttien, 4(7), 28-29.
Veenhoven, J., & van Wessum, L. (1998). Leraren werken niet vaak samen. Van twaalf tot achttien, 3, 24-26.
1996
Vakpublicaties
Veenhoven, J. (1996). "Vliegerend naar een studiehuis. Welk schooltype biedt een goede startpositie?". In J. Ahlers, T. Hoogbergen, P. Leenheer, & J. Voogt (Eds.), Handboek Studiehuis: de Tweede Fase. (pp. 1-19). Samsom H.D. Tjeenk Willink.