Publicaties
2021
Wetenschappelijke publicaties
Grunefeld, H., Prins, F. J., Tartwijk, J. V., & Wubbels, T. (2021).
Development of educational leaders’ adaptive expertise in a professional development programme.
International Journal for Academic Development.
https://doi.org/10.1080/1360144X.2021.1898966 2020
Wetenschappelijke publicaties
Grunefeld, H. (2020).
Developing expertise in leadership for educational change in research-intensive universities. Universiteit Utrecht.
https://doi.org/10.33540/42 Vakpublicaties
Meijerman, I., & Grunefeld, H. (2020). Writing your senior teaching application (SKO): tips and tricks.
2017
Wetenschappelijke publicaties
Grunefeld, H., Prins, F. J., van Tartwijk, J. W. F., van der Vaart, R., Loads, D., Turner, J., Mårtensson, K., Gibbons, A. M. N., Harboe, T., Poder, K., & Wubbels, T. (2017). Faculty development for educational leadership. In B. Stensaker, G. T. Bilbow, L. Breslow, & R. Van der Vaart (Eds.), Strengthening teaching and learning in research universities: strategies and initiatives for institutional change (pp. 73-101). Palgrave Macmillan.
2015
Wetenschappelijke publicaties
Grunefeld, H., van Tartwijk, J., Jongen, H., & Wubbels, T. (2015).
Design and effects of an academic development programme on leadership for educational change.
International Journal for Academic Development,
20(4), 306-318.
https://doi.org/10.1080/1360144X.2015.1068779 2014
Vakpublicaties
Mulder, J., Roebertsen, H., Blankenstein, van, F., Demedts, L., Grunefeld, H., Jong, de, R., Klaassen, R., Laga, L., Ineke, L., Resseler, R., & Romein, D. (2014). Educational development in a changing world: Uitwisselen van ervaringen in Zweden: Conferentieverslag ICED conferentie 15-18 juni 2014, Stockholm. Onderzoek van Onderwijs, 43(3), 14-19.
2011
Wetenschappelijke publicaties
van der Valk, A. E., Grunefeld, H., & Pilot, A. (2011). Empowerment en leerresultaten bij getalenteerde bètaleerlingen in een verrijkte onderwijsleeromgeving. Pedagogische Studiën, 88(2), 73-89.
2010
Wetenschappelijke publicaties
2009
Vakpublicaties
Grunefeld, H., & Wubbels, T. (2009). Onderwijskundig leiderschap (stimu)leren. THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 16(4), 43-49.
Overige resultaten
van der Valk, A. E., Pilot, A., & Grunefeld, H. (2009). Influence of curriculum characteristics on empowerment of talented science students.. 176. Abstract from ESERA (European Science Education Research Association) Conference 2009, Istanbul, .
Overige resultaten
van der Valk, T., Pilot, A., & Grunefeld, H. (2008). De invloed van curriculumkenmerken op empowerment bij getalenteerde bètaleerlingen. 99-100. Abstract from ORD 2008, Eindhoven, .
2007
Wetenschappelijke publicaties
Vakpublicaties
van der Lecq, R., de Graaff, R., Nab, J., & Grunefeld, H. (2007). Multi- en interdisciplinair onderwijs binnen de bacheloropleiding Liberal Arts & Sciences. UU IVLOS.
Pilot, A., & Grunefeld, H. (2007). Boekbespreking van Angela Brew (2006): Research and Teaching, Beyond the Divide. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 25, 45-47.
Jongbloed, A. W., Jurgens, G. T. J. M., Moree, A. M. C., Grunefeld, H., & Vogels, M. A. M. (2007). Een eind op weg. De juridische bacheloropleiding onder de loep gehouden. UU LEG LAW, Economics and Governance.
Grunefeld, H. (2007). Onderwijskundig leiderschap voor seniordocenten. Onderzoek van Onderwijs, 36(4), 92-93.
2005
Vakpublicaties
Holleman, W., van de Zande, L., Grunefeld, H., de Graaff, R., Koole, T., Muller, E., Schutjens, V. A. J. M., & Talsma, H. (2005). Contouren van een systeem van interne kwaliteitszorg van een onderwijsinstituut. (Mededeling ed.) UU IVLOS.
Nelissen, C., & Grunefeld, H. (2005). De NVAO congresseert. Onderzoek van Onderwijs, 34, 24.
2003
Vakpublicaties
Grunefeld, H. (2003). Supporting excellent teachers through an intensive programme: the IVLOS-experience in the Netherlands. Exchange : ideas, practices, news and support for decision makers active in learning and teaching, 5.
2002
Vakpublicaties
van Eijl, P. J., Pilot, A., & Grunefeld, H. (2002). Een quick scan met behulp van curriculumfuncties. Onderzoek van Onderwijs, 31(2/3), 34-37.
van Eijl, P. J., Pilot, A., & Grunefeld, H. (2002). Werken met curriculumfuncties. Mededeling 68. IVLOS, Universiteit Utrecht.
2001
Wetenschappelijke publicaties
Grunefeld, H. (2001). Toetsinstrumenten voor kerncompetenties in projectonderwijs. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 19(1), 44-54.