Dr. ir. Hetty Grunefeld

Martinus J. Langeveldgebouw
Heidelberglaan 1
Kamer E3.27
3584 CS Utrecht

Dr. ir. Hetty Grunefeld

Onderwijskundig adviseur/trainer
Onderwijsadvies & training
06 34 783 401
h.grunefeld@uu.nl

Publicaties

2021

Wetenschappelijke publicaties

Grunefeld, H., Prins, F. J., Tartwijk, J. V., & Wubbels, T. (2021). Development of educational leaders’ adaptive expertise in a professional development programme. International Journal for Academic Development. https://doi.org/10.1080/1360144X.2021.1898966

2020

Wetenschappelijke publicaties

Grunefeld, H. (2020). Developing expertise in leadership for educational change in research-intensive universities. Universiteit Utrecht. https://doi.org/10.33540/42

Vakpublicaties

Meijerman, I., & Grunefeld, H. (2020). Writing your senior teaching application (SKO): tips and tricks.

2017

Wetenschappelijke publicaties

Grunefeld, H., Prins, F. J., van Tartwijk, J. W. F., van der Vaart, R., Loads, D., Turner, J., Mårtensson, K., Gibbons, A. M. N., Harboe, T., Poder, K., & Wubbels, T. (2017). Faculty development for educational leadership. In B. Stensaker, G. T. Bilbow, L. Breslow, & R. Van der Vaart (Eds.), Strengthening teaching and learning in research universities: strategies and initiatives for institutional change (pp. 73-101). Palgrave Macmillan.

2015

Wetenschappelijke publicaties

Grunefeld, H., van Tartwijk, J., Jongen, H., & Wubbels, T. (2015). Design and effects of an academic development programme on leadership for educational change. International Journal for Academic Development, 20(4), 306-318. https://doi.org/10.1080/1360144X.2015.1068779

2014

Vakpublicaties

Mulder, J., Roebertsen, H., Blankenstein, van, F., Demedts, L., Grunefeld, H., Jong, de, R., Klaassen, R., Laga, L., Ineke, L., Resseler, R., & Romein, D. (2014). Educational development in a changing world: Uitwisselen van ervaringen in Zweden: Conferentieverslag ICED conferentie 15-18 juni 2014, Stockholm. Onderzoek van Onderwijs, 43(3), 14-19.

2011

Wetenschappelijke publicaties

van der Valk, A. E., Grunefeld, H., & Pilot, A. (2011). Empowerment en leerresultaten bij getalenteerde bètaleerlingen in een verrijkte onderwijsleeromgeving. Pedagogische Studiën, 88(2), 73-89.

2010

Wetenschappelijke publicaties

Meijerman, I., Grunefeld, H., Schobben, A. F. A. M., & Koster, A. S. (2010). Inventory of the employment possibilities for Bachelors of Pharmacy in the Netherlands. Pharmacy Education, 10(2), 89-96. http://pharmacyeducation.fip.org/2010/12/inventory-of-the-employment-possibilities-for-bachelors-of-pharmacy-in-the-netherlands/13/

2009

Vakpublicaties

Grunefeld, H., & Wubbels, T. (2009). Onderwijskundig leiderschap (stimu)leren. THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 16(4), 43-49.

Overige resultaten

van der Valk, A. E., Pilot, A., & Grunefeld, H. (2009). Influence of curriculum characteristics on empowerment of talented science students.. 176. Abstract from ESERA (European Science Education Research Association) Conference 2009, Istanbul, .

2008

Vakpublicaties

van der Valk, T., Pilot, A., Grunefeld, H., & Sissingh Meijer, Q. (2008). Jij en het JCU. Empowerment op het Junior College Utrecht. UU IVLOS.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/31851/valk%2520-%2520jij%2520en%2520het%2520jcu.pdf?sequence=2

Overige resultaten

van der Valk, T., Pilot, A., & Grunefeld, H. (2008). De invloed van curriculumkenmerken op empowerment bij getalenteerde bètaleerlingen. 99-100. Abstract from ORD 2008, Eindhoven, .

2007

Wetenschappelijke publicaties

Grunefeld, H., Jongen, H., & Wubbels, T. (2007). Effecten van de leergang Onderwijskundig Leiderschap. UU IVLOS.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/25918/grunefeld-effecten%2520van%2520de%2520leergang.pdf?sequence=1

Vakpublicaties

van der Lecq, R., de Graaff, R., Nab, J., & Grunefeld, H. (2007). Multi- en interdisciplinair onderwijs binnen de bacheloropleiding Liberal Arts & Sciences. UU IVLOS.
Grunefeld, H. (2007). Alumni Survey University College Utrecht. UU IVLOS.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/25973/grunefeld-alumni%2520survey.pdf?sequence=1
Grunefeld, H., & Boersma-van Nierop, K. (2007). Rapportage arbeidsmarktonderzoek biomedische wetenschappen. Universiteit Utrecht, IVLOS / Biomedische Wetenschappen.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/26061/grunefeld-rapportage%2520arbeidsmarktonderzoek.pdf?sequence=1
Pilot, A., & Grunefeld, H. (2007). Boekbespreking van Angela Brew (2006): Research and Teaching, Beyond the Divide. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 25, 45-47.
Jongbloed, A. W., Jurgens, G. T. J. M., Moree, A. M. C., Grunefeld, H., & Vogels, M. A. M. (2007). Een eind op weg. De juridische bacheloropleiding onder de loep gehouden. UU LEG LAW, Economics and Governance.
Grunefeld, H. (2007). Onderwijskundig leiderschap voor seniordocenten. Onderzoek van Onderwijs, 36(4), 92-93.

2005

Vakpublicaties

Holleman, W., van de Zande, L., Grunefeld, H., de Graaff, R., Koole, T., Muller, E., Schutjens, V. A. J. M., & Talsma, H. (2005). Contouren van een systeem van interne kwaliteitszorg van een onderwijsinstituut. (Mededeling ed.) UU IVLOS.
Nelissen, C., & Grunefeld, H. (2005). De NVAO congresseert. Onderzoek van Onderwijs, 34, 24.

2003

Vakpublicaties

Grunefeld, H. (2003). Supporting excellent teachers through an intensive programme: the IVLOS-experience in the Netherlands. Exchange : ideas, practices, news and support for decision makers active in learning and teaching, 5.

2002

Vakpublicaties

van Eijl, P. J., Pilot, A., & Grunefeld, H. (2002). Een quick scan met behulp van curriculumfuncties. Onderzoek van Onderwijs, 31(2/3), 34-37.
van Eijl, P. J., Pilot, A., & Grunefeld, H. (2002). Werken met curriculumfuncties. Mededeling 68. IVLOS, Universiteit Utrecht.

2001

Wetenschappelijke publicaties

Christie, M., Grunefeld, H., & Thibautt, G. (2001). Modelling quality. European Journal of Engineering Education, 26(4), 441-450. https://doi.org/10.1080/03043790110068729
Grunefeld, H. (2001). Toetsinstrumenten voor kerncompetenties in projectonderwijs. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 19(1), 44-54.