Publicaties
2022
Wetenschappelijke publicaties
Vleugel, J., (2022). AB 2022/315
Vleugel, J., (2022). AB 2022/358
Vleugel, J. (2022). Grondrechtencatalogi met een evenredigheidstoets: een fundamenteel en institutioneel vraagstuk. Nederlands Tijdschrift voor de Mensenrechten, 47(2), 168-187.
Vakpublicaties
Vleugel, J., (2022). Sancties 2022/64, p. 256-260, 4 p.
Vleugel, J., & Philipsen, S., (2022). AB 2022/221, p. 217-225, 8 p.
2021
Wetenschappelijke publicaties
Vleugel, J. (2021). Een rechtsvergelijkend perspectief op de maximering van bezoekersaantallen van gebedsgebouwen gedurende de coronacrisis in de Verenigde Staten en Nederland. Nederlands Tijdschrift voor Kerk en Recht, 1.
2020
Wetenschappelijke publicaties
Vleugel, A. (2020). Neutraliteitsvraagstukken naar aanleiding van de leegloop van kerken. Bestuurswetenschappen, 2020(3), 34-47.
Populariserende publicaties
2019
Wetenschappelijke publicaties
Vakpublicaties
Vleugel, A., (2019). USZ 2019/95
Vleugel, A., (2019). AB 2019/447
Vleugel, A., (2019). AB 2019/162
Vleugel, A., (2019). AB 2019/161
2018
Wetenschappelijke publicaties
Vleugel, A. (2018). Het juridische begrip van godsdienst. [Doctoral thesis 3 (Research UU / Graduation NOT UU), Radboud University Nijmegen].
2017
Wetenschappelijke publicaties
Vleugel, A. (2017). Geloof-'waardige' godsdienst en het spaghettimonster-geloof: wat telt (wel) als godsdienst(ig)? Rechtsgeleerd Magazijn Themis, 178(5), 228-239.
2014
Wetenschappelijke publicaties
Vleugel, A. (2014). Het belang van de grondwettelijke aanstellingsvrijheid van het confessionele onderwijs. In H. Post, & G. van der Schyff (Eds.), Godsdienstvrijheid in de Nederlandse rechtsorde (pp. 237-257). Wolf Legal Publishers.
2013
Vakpublicaties
van Gestel, R., & Vleugel, A. (2013). Herijking van het primaat van de wetgever: de betekenis van kaderwetgeving en delegatie.
2012
Wetenschappelijke publicaties
Vleugel, A. (2012). De verhouding tussen het non-discriminatiebeginsel en de aanstellingsvrijheid van het bijzonder onderwijs bediscussieerd: een essay. Nederlands Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Beleid (NTOR), 24(3), 159-173.