Publicaties
2021
Vakpublicaties
van der Valk, T., Mooldijk, A., & Oldenstam, J. (2021). Natuurkunde voor nu en straks Boek 4 voor MULO 4: Editie speciaal voor Surname samengesteld.
van der Valk, T., Mooldijk, A., & Oldenstam, J. (2021). Natuurkunde voor nu en straks Boek 3 voor MULO 3: Editie speciaal voor Suriname samengesteld.
van der Valk, T., Mooldijk, A., & Oldenstam, J. (2021). Natuurkunde voor nu en straks Boek 2 voor MULO 2: Editie speciaal voor Suriname samengesteld.
van der Valk, T., Mooldijk, A., & Oldenstam, J. (2021). Natuurkunde voor nu en straks Boek 1 voor MULO 1: Editie speciaal voor Suriname samengesteld.
van der Valk, A. E., & Mooldijk, A. H. (2020). Proevenboek mulo deel 4. NVON.
van der Valk, A. E., & Mooldijk, A. H. (2020). Proevenboek mulo deel 3. NVON.
van der Valk, A. E., & Mooldijk, A. H. (2020). Proevenboek mulo deel 2 hoofdstuk 6 - 8. NVON.
van der Valk, A. E., & Mooldijk, A. H. (2020). Lestrolleys natuurkunde voor Suriname: Een activiteit van de NVON werkgroep Suriname. NVOX, 45(1), 48-49.
Mooldijk, A. H. (2019). Omvallende melkpakken. Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde, 85(12), 55-57.
Meulenbroeks, R. F. G., & Mooldijk, A. H. (2019). Een dagje stralen op school. Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde, 85(12), 32-34.
2018
Vakpublicaties
Meertens, S., & Mooldijk, A. H. (2018). Steeds dezelfde vaardigheden. NVOX, 34(3), 156-157.
Mooldijk, A. H., & Borkus, R. H. S. (2018). Fata morgana II: Rekenen aan een gebogen lichtstraal. Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde, 84(7), 277-278.
Hooyman, K., & Mooldijk, A. H. (2017). De rekenposter verbindt: Rekenen helpt bij wiskunde, science en economie. NVOX, 42(9), 492-493.
Mooldijk, A. H. (2017). 4.2.7 Deeltjesfysica. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.), Handboek natuurkundedidactiek (pp. 218-229). (Epsilon uitgaven; Vol. 88). Epsilon Uitgaven.
Mooldijk, A. H., & Pols, F. (2017). 4.2.5 Technische automatisering. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.), Handboek natuurkundedidactiek (pp. 206-211). (Epsilon uitgaven; Vol. 88). Epsilon Uitgaven.
Mooldijk, A. H., T. van der Veen, J., & Snelder, M. (2017). 4.2.4 Elektriciteit en magnetisme. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.), Handboek natuurkundedidactiek (pp. 198-206). (Epsilon uitgaven; Vol. 88). Epsilon Uitgaven.
Mooldijk, A. H. (2017). 4.2.1 Mechanica. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.), Handboek natuurkundedidactiek (pp. 166-177). (Epsilon uitgaven; Vol. 88). Epsilon Uitgaven.
Mooldijk, A. H. (2017). 3.5.3 Concept maps. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.), Handboek natuurkundedidactiek (pp. 149-154). (Epsilon uitgaven; Vol. 88). Epsilon Uitgaven.
Kortland, J., Mooldijk, A. H., Poorthuis, H., & Prins, G. T. (2017). Natuurkunde-Scheikunde op de lerarenopleiding. In G. Geerdink, & I. P. (Eds.), Kennisbasis lerarenopleiders - Katern 3: Inhoud en vakdidactiek op de lerarenopleidingen (pp. 263-269). VELON.
Kortland, J., Mooldijk, A. H., & Poorthuis, H. (Eds.) (2017). Handboek natuurkundedidactiek. (1 ed.) Epsilon Uitgaven.
van der Valk, A. E., Mooldijk, A. H., & Duifhuis, P. (2017). Natuurkundeboeken voor Suriname: een succesvol initiatief. NVOX, 42(5), 276-278.
van der Valk, A. E., Mooldijk, A. H., Duifhuis, P., Oldenstam, J., Pancham, A., & Gravenberch, F. (2017).
NiNaS Adviezen aan MinOWC. Freudenthal Instituut: Universiteit Utrecht.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/348970/NiNaS_Adviezen_MinOWC.pdf?sequence=1 Overige resultaten
Mooldijk, A., & Jonker, V. (2016). Professional Learning Community on Interdisciplinarity: Educating the Educators. DZLM/Mascil.
2015
Wetenschappelijke publicaties
Mooldijk, A. H. (2015). Veren beter bekeken. Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde, 81(12), 444 - 446.
2013
Wetenschappelijke publicaties
Swan, M., Pead, D.
, Doorman, L. M., & Mooldijk, A. H. (2013).
Designing and using professional development resources for inquiry based learning.
ZDM: The International Journal on Mathematics Education,
45(7), 945-957.
https://doi.org/10.1007/s11858-013-0520-8Populariserende publicaties
Mooldijk, A. H. (2012). Een onderzoekende houding begint bij de docent. NVOX, 264-265.
2006
Wetenschappelijke publicaties
Mooldijk, A. H., van der Valk, A. E., & Wooning, J. M. (2006). Top Angle and the Maximum Speed of Falling Cones. International Journal of Science Education, 17(3), 149-158.
Vakpublicaties
Mooldijk, A. H., & van der Kooij, H. (2006). Betaleerlingen ontdekken samenhang. Van twaalf tot achttien, (3), 16-17.
Lichtenegger, I., Mooldijk, A. H., & Sonneveld, W. (2006). Biertje? NVOX, 31(10), 482-485.
Mooldijk, A. H., Niekus, N., Sonneveld, W., & Hooyman, K. (2006). SaLVO, verbanden en chips. NVOX, 31(6), 303-305.
Mooldijk, A. H., & Lichtenegger, I. (2006). Samenhang betavakken komt niet vanzelf. Didactief, 36(8), 30-31.
Overige resultaten
Mooldijk, A. H., van der Valk, A. E., & Wooning, J. M. (2006). Top Angle and the Maximun speed of Falling Cones. International Journal of Science Education, (17(3)), 149-159.
2005
Vakpublicaties
Mooldijk, A. H. (2005). Hysterese in een gloeilamp. NVOX, 30(4), 169-171.
Mooldijk, A. H., & Lichtenegger, I. (2005). Evenredigheden en machtsverbanden bij wis- en natuurkunde. NVOX, 30(2), 76-78.
2004
Wetenschappelijke publicaties
Vakpublicaties
Mooldijk, A. H., & van Heusden, H. E. (2004). Actief leren door leerlingen met behulp van ICT. NVOX, 4, 195-196.
2003
Wetenschappelijke publicaties
Zegers, G. E., Boersma, K. T., Genseberger, R. J., Jambroes-Willebrand, A. G., van der Kooij, H., Mooldijk, A. H., & Eijkelhof, H. M. C. (2003). Een basis voor SONaTe. Voorbeelden van inhoudelijke samenhang tussen de natuurwetenschappelijke vakken en wiskunde in de tweede fase havo/vwo. Stichting AXIS.
Populariserende publicaties
2002
Vakpublicaties
Doorman, L. M., & Mooldijk, A. H. (2002). Een discussie op internet. Nieuwe Wiskrant, 22(1), 20-24.
Westra, R. H. V., Savelsbergh, E. R., Kortland, J., Mooldijk, A. H., & Prins, G. (2002). Leren door zelf modelleren: constructief en uitdagend onderwijs. NVOX, 27(7), 331-335.
2000
Wetenschappelijke publicaties
Savelsbergh, E. R., & Mooldijk, A. H. (2000). Progressive computer-supported modelling as a learner activity: a tool for understanding. In Progressive computer-supported modelling as a learner activity: a tool for understanding
Mooldijk, A. H., & Savelsbergh, E. R. (2000). An example of the integration of modelling into the curriculum: a falling cone. In Proceedings of the GIREP Conference