search
English
Bewerken
search
EN
Medewerkers
Organogram
Prof. dr. Liesbeth Kester
Afdelingsvoorzitter
Sociale Wetenschappen
Educatie en Pedagogiek
Educatie
Educatie
Hoogleraar
Sociale Wetenschappen
Educatie en Pedagogiek
Educatie
Educatie
030 253 3778
l.kester@uu.nl
Martinus J. Langeveldgebouw
Heidelberglaan 1
Kamer F3.10
3584 CS Utrecht
Prof. dr. Liesbeth Kester
Afdelingsvoorzitter
Educatie
Hoogleraar
Educatie
030 253 3778
l.kester@uu.nl
Profiel
CV
Publicaties
Activiteiten
In de media
Onderzoek
Onderwijs
Nevenwerkzaamheden
Contact
Profiel
CV
Publicaties
Activiteiten
In de media
Onderzoek
Onderwijs
Nevenwerkzaamheden
Contact
Expertises
Instructioneel design
Learning Analytics
E-learning
Blended Learning
Serious Games
Zelfregulatie
Digitale media
Internet en media
Social media
Onderzoeksthema's
Applied Data Science
DoY - Becoming Adults in a Changing World
DoY – Youth Education & Life Skills
Dynamics of Youth (DoY)
Game Research
In de media
2022
Studievideo's en leren met muziek, werkt dat wel - instagram (10-11-2022)
https://www.instagram.com/reel/Ckyd67HD6VE/?igshid=MDJmNzVkMjY%3D
Onderwijs - RTV Utrecht (29-07-2022)
https://www.rtvutrecht.nl/radio/aflevering/utrecht-is-wakker/3434199_20220729080000
2,8 miljoen voor onderzoek naar invloed van digitale media op kansengelijkheid en ontwikkeling van de jeugd - website Utrecht University (27-07-2022)
https://www.uu.nl/nieuws/28-miljoen-voor-onderzoek-naar-invloed-van-digitale-media-op-kansengelijkheid-en-ontwikkeling-van-de
Onderzoek gaat impact bestuderen van gebruik van digitale media op ontwikkeling en kansengelijkheid van jeugd - website NRO (25-07-2022)
https://www.nwo.nl/nieuws/onderzoek-gaat-impact-bestuderen-van-gebruik-van-digitale-media-op-ontwikkeling-en-kansengelijkheid-van-jeugd
Iedereen op tiktok kan alles heel goed. Welk effect heeft dat eigenlijk op kinderen? - AD/Utrecht (20-07-2022)
https://www.ad.nl/utrecht/iedereen-op-tiktok-kan-alles-heel-erg-goed-welk-effect-heeft-dat-eigenlijk-op-kinderen~aca7a32a/
2020
Met deze acht tips houd je die online cursus wél vol - Algemeen Dagblad (05-06-2020)
https://www.ad.nl/werk/met-deze-acht-tips-houd-je-die-online-cursus-wel-vol-br~a9233c92/
2018
Leren hoeft niet leuk te zijn - NRC (10-02-2018)
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/08/leren-hoeft-niet-leuk-te-zijn-a1591395
Leren hoeft niet leuk te zijn - NRC Next (08-02-2018)
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/08/leren-hoeft-niet-leuk-te-zijn-a1591395
2017
Examens leren via YouTube: 'Ik houd het zo simpel mogelijk' - RTL (15-05-2017)
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/examens-leren-via-youtube-ik-houd-het-zo-simpel-mogelijk
2016
Drie vragen aan Liesbeth Kester - Didactife online (19-10-2016)
https://didactiefonline.nl/artikel/drie-vragen-aan-liesbeth-kester
Collectieve autonomie voor het onderwijs - Interview Alumnimagazine Illuster - Alumnimagazine Illuster (01-10-2016)
https://issuu.com/alumniuniversiteitutrecht/docs/uuuf118_illuster_78_november/17
MOOC design; The borders of instructional design? (09-03-2016)
2015
iPadschool: het lesboek is al bijna geschiedenis (26-09-2015)