Bij de Universiteit Utrecht (UU) behandelen we elkaar met respect. We handelen integer in de wetenschap, in onze studie of werk. Toch kan het gebeuren dat je als (oud)-student of (oud)-medewerker iets vervelends meemaakt bij de Universiteit Utrecht, of ergens mee zit. In dat geval kun je altijd terecht bij bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon om je situatie te bespreken, een melding te doen, samen te bekijken welke mogelijkheden er zijn en eventueel een klacht in te dienen.

Waar kan ik terecht?

Als je iets vervelends hebt meegemaakt of ergens mee zit, is het belangrijk hier niet mee rond te blijven lopen. Weet dat je hulp kunt krijgen als je deze moedige en belangrijke stap zet. De vertrouwens- en ombudspersonen gaan vertrouwelijk met jou en je vraag of melding om. Twijfel je waar je terecht kunt? Neem vooral contact op met een van de genoemde personen, je wordt altijd geholpen. We denken met je mee wie je het beste kan helpen, waar je ook aanklopt.

Ga naar de keuzehulp