Green Teams

Green Teams zijn werkgroepen waarin studenten en medewerkers samenwerken om hun faculteit duurzamer te maken. Ze brengen de status van duurzaamheid op hun faculteit in kaart, zoeken naar oplossingen en initiëren projecten. Green Teams zijn een initiatief van Green Office Universiteit Utrecht.

Aanpak per faculteit

De kracht van de Green Teams ligt in de aanpak per faculteit. Elk Green Team is onderdeel van een faculteit met unieke uitdagingen én kansen op het gebied van duurzaamheid. Green Teams bieden de mogelijkheid om duurzaamheid centraal te organiseren binnen de faculteit, want een Green Team is hét aanspreekpunt voor alle duurzaamheidszaken. Hieronder lees je meer over de Green Teams en hoe je mee kunt doen.

Green Teams van Universiteit Utrecht

Lees hieronder meer over de Green Teams van Universiteit Utrecht.

Welke ondersteuning biedt de Green Office?

• We helpen faculteiten met het opzetten van hun Green Team.
  • We organiseren maandelijkse bijeenkomsten en een jaarlijkse kick-off voor alle Green Teams.
  • We stellen budget beschikbaar voor projecten.
  • We maken projecten zichtbaar voor medewerkers en studenten op de UU.
  • Green Teams kunnen met al hun vragen terecht bij de Green Team-coördinator van de Green Office.

Doe mee

• Ben jij een gemotiveerde student of medewerker die zich wil aansluiten bij een Green Team? In een Green Team werk je nauw samen met het faculteitsbestuur, de faculteitsraad, studenten en medewerkers. Daarnaast word je onderdeel van het netwerk van de Green Office. Stuur een open sollicitatie naar greenoffice@uu.nl.
  • Heb je een idee over hoe je faculteit duurzamer kan worden? Wil je meer weten over duurzaamheid binnen je faculteit? Of zie je kansen om samen te werken met een Green Team? Neem direct contact op met de Green Teams.