Utrecht Canal Pride 2024

Vaar je met ons mee?

Utrecht Canal Pride 2023

Sinds 2022 neemt de Universiteit Utrecht jaarlijks met de Hogeschool Utrecht deel aan de Utrecht Canal Pride. Ook dit jaar is dat weer het geval en barst het feest los op 1 juni 2024. Je kunt je nu aanmelden om mee te varen!

Vaar je met ons mee?

Meld je aan via de QR-code

Wil je met ons meevaren? Wat leuk! De plekken op de boot zijn helaas beperkt. Daarom moedigen wij voornamelijk queer- en questioning* personen aan om zich aan te melden. Zo kunnen we op deze dag samen opkomen voor onze rechten, ons uitspreken tegen misstanden en de progressie vieren die wij en onze voorgangers hebben gerealiseerd.

Het gaf zoveel energie om door de grachten van Utrecht te varen als een van de 50 geselecteerde deelnemers. Vooral door de positiviteit en steun van alle Pride bezoekers. De Utrecht Canal Pride 2023 was een onvergetelijke dag vol liefde, plezier en feest.

portretfoto elias abou chaaya
Elias Abou Chaaya
Eventmanager bij het EDI Office

Belangrijk om te weten

Enkel studenten en medewerkers van de HU/UU kunnen zich aanmelden en het is niet mogelijk een +1 mee te nemen op de boot. Het aanmeldingsformulier sluit op woensdag 17 april, daarna zullen de plekken verloot worden onder de aanmeldingen. Ongeveer één week na het sluiten van de aanmeldingen krijg je te horen of je met ons meevaart. Zet in ieder geval de datum van de verplichte matrozenbijeenkomst op woensdag 8 mei in de namiddag/avond in je agenda.

*Queer is een overkoepelende term voor seksuele- en genderdiverse personen waaronder maar niet uitsluitend homoseksuele, biseksuele, panseksuele, transgender, intersekse en non-binaire/genderqueer mensen. Met questioning personen bedoelen we mensen die zich (nog) niet op een seksualiteit of genderidentiteit hebben vastgelegd of nog zoekend zijn.

Meld je aan
Mail ons met vragen

Over EDI

Het doel van het programma Equality, Diversity & Inclusion (EDI) is dat iedereen zich welkom en gewaardeerd kan voelen bij de Universiteit Utrecht. Wij geloven dat diversiteit van medewerkers en studenten het academisch debat verrijkt en dat iedereen gelijke kansen verdient. Dit streven zien we als onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.