Gastcollege op school van een UU-docent? Doe mee aan de Rector's League!

Scholieren in het voortgezet onderwijs zitten in klaslokaal en luisteren naar een gastcollege

Ook volgend schooljaar geven docenten van de Universiteit Utrecht weer gastcolleges op scholen in het voortgezet onderwijs. Tijdens deze Rector's League vertellen zij over hun vakgebied aan leerlingen uit 4, 5 en/of 6 vwo.

Tijdens een Rector's League maken vwo-leerlingen kennis met wetenschappelijk onderwijs. Dit kan helpen bij de oriëntatie op een vervolgstudie, of inspiratie geven bij het kiezen van een onderwerp voor het profielwerkstuk. Ook maken leerlingen op deze manier kennis met opleidingen die geen schoolvak zijn.

De gastdocenten die komen spreken zijn bijvoorbeeld promovendi, postdocs, universitair docenten, universitair hoofddocenten of hoogleraren.

Alle scholen in Nederland kunnen zich aanmelden. Wel kunnen we een beperkt aantal scholen buiten de regio Utrecht bezoeken.

Wil je ook een gastcollege bij jou op school? Meld je dan aan voor 21 juni!

Contact

De Rector's League wordt georganiseerd door Onderwijsadvies & Training. Heb je vragen? Mail dan naar aansluitingvowo@uu.nl.