Cursus Law and Sustainabillity bij Utrecht Summer School

Deze zomer biedt het Utrecht Centre for Water, Oceans and Sustainability Law (UCWOSL) een zomercursus Law and Sustainability aan.

In deze Engelstalige cursus komt aan bod hoe duurzaamheidskwesties worden behandeld in de rechtsorde op internationaal, nationaal en EU-niveau. De summerschool gaat in op hoe de wet duurzaamheid kan ondersteunen, maar ook hoe deze belemmeringen kan creëren voor het realiseren van duurzaamheidsdoelstellingen. Onderwerpen die aan de orde komen: inleiding tot de wetgeving inzake milieu- en klimaatverandering; de juridische aard en inhoud van de duurzame ontwikkelingsdoelen; op mensenrechten gebaseerde benadering van milieukwesties (bijvoorbeeld het recht van de mens op water); duurzaam gebruik van natuurlijke hulpbronnen, zoals zoet water, de oceanen, de atmosfeer; en de economische dimensies en kansen van duurzaamheid.

Datum: 2 tot en met 6 juli 2018
Locatie: Utrecht