Studium Generale – Dialoog diners: Geef je niks om dieren als je vlees, zuivel en eieren eet?

tot

Kunnen we het eten van dierlijke producten wel verantwoorden?

Kalfjes weghalen bij hun moeder, kippen in kleine hokken en biggen zonder staartje. We wéten dat dierenwelzijn regelmatig in de knel komt, maar moeten óók elke dag eten op tafel zetten. Dat schuurt. Met filosoof dr. Jeroen Hopster (UU) en dierwetenschapper prof. Saskia Arndt (UU) praten we over ethische consumptie en intensieve veehouderij.

In samenwerking met faculteit Diergeneeskunde.

Over de Dialoog Diners

Zit jij wel eens aan tafel met een mond vol onuitgesproken meningen? Lik jij je vingers af bij een portie filosofie op je bord? Ben je benieuwd naar het smakenpalet van (on)bekenden en experts op het gebied van criminaliteit, man-vrouwverschillen of het eten van vlees? In deze serie bieden we gepeperde thematische maaltijden, smaakvol gezelschap en een snufje nieuw inzicht. Ga met tafelgenoten en wetenschappers in gesprek over maatschappelijke vragen en dilemma’s. Schuif je ook aan?

De chef-kok van NAR - café der kunsten, tovert een speciaal driegangendiner op tafel met gerechten die aansluiten bij het gesprek van de avond. De inloop is vanaf 18:00 uur. Het programma start om 18:30 uur en kost €34,50 (€26,00 voor studenten).

Hoe werkt het? Je kunt voor het diner reserveren met een aanbetaling van €15,00 via de ticketlink hieronder. De rest van het bedrag betaal je op de avond zelf.

NAR - Café der kunsten

NAR is een restaurant, podium, bar, club en een expositieruimte. Doordeweeks kun je heerlijk eten en in de weekenden zijn er regelmatig knoertgezellige happenings. Bij NAR trakteren we je op een origineel decor waar je kunt komen genieten van smakelijk eten, streekbieren, mooie cocktails en een uiteenlopende culturele (nacht)programmering.

Een medewerker van restaurant De Zware Jongens pakt een bord met eten op.
Foto: Jelmer de Haas
Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
NAR - Café der Kunsten
Entree
€34,50 (€26,00 voor studenten)
Aanmelden

Je kunt voor het diner reserveren met een aanbetaling van €15 via de ticketlink (beschikbaar een aantal weken op voorhand). De rest van het bedrag betaal je op de avond zelf.

Website Studium Generale