Sharing Days: Hoe kijk jij naar een paard?

tot
Eye tracking bij paarden
Eye tracking kreupele paarden

Loopt een paard kreupel?

Hoe kijkt een dierenarts naar een paard? Helaas lopen ook onze paarden weleens kreupel en kunnen ze ons niet vertellen waar het pijn doet. Dan wordt meestal de dierenarts erbij geroepen om het paard te bekijken en de oorzaak te achterhalen. Maar hoe ziet een dierenarts of een paard kreupel loopt? En hoe goed zijn we daar eigenlijk in? Met behulp van een eyetracker proberen we dit in beeld te brengen en de nieuwe generatie dierenartsen nog beter op te leiden! Wil je dit zelf ook eens proberen? Kom dan vooral langs en wordt een beetje wijzer in het kreupelheidsonderzoek van een paard!

Sharing Days

Elk jaar in juni vinden de Sharing Days plaats in Utrecht. Dit alumni evenement met festivalvibes biedt een bomvol programma met tal van activiteiten op het gebied van wetenschap, onderzoek, sport en cultuur. Verspreid over locaties op het Science Park en in het levendige centrum van Utrecht faciliteert het Alumni Office workshops, rondleidingen, masterclasses en andere festiviteiten, speciaal voor alle alumni van de Universiteit Utrecht.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Locatie
Botanische Tuinen Universiteit Utrecht, Educatief lab, Budapestlaan 17, 3584 CD Utrecht